Namkong 0 Postad 23 Mars , 2006 Hej Svejs! HAr tänkt att sätta en vattenskidbåge på min båt. är det någon som har nått tips på hur man kan göra detta till en billig penning. Har kollat runt och det kostar mellan 2000 - 4000 kr om man ska köpa i fackhandeln. kan någon tipsa hur man bygger eller någon som vet vart man kan vända sig. Har en Beaver 470. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 23 Mars , 2006 Sök här på forumet, jag känner igen frågan, det var någon som ställde en liknande fråga för ett tag sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 23 Mars , 2006 Hej!! Som i rubriken finns också vattenskidkrok. Det är väl det billigaste alternativet, men kankse inte det bästa..... Själv har jag en sån och det funkar bra tycker jag, Fast jag tycker det är bättre med vattenskidbåge men somsagt detta är nog ändå det billigaste alternativet..... Länk: http://www.byggplast-batprylar.se/main.asp?id=products sök på vattenskidkrok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
basdanne 0 Postad 24 Mars , 2006 Varför båge?...För att få ett drag som är lite mer uppåt än rakt fram... men det behövs inte för vattenskidor. För wake board ja, men inte skidor. Där skall man ha draget någonstans i midje/navel -höjd.Sätt istället en lina slackt mellan båda knaparna bak (runt motorn på utsida) och mitt på denna lina sätter du ett block som löper. I detta blocket fäster du draglinanlinan.Nu får du bättre drag genom kurvor och det blir mycket jämnare för åkaren. Du har säkert lite lina och något block liggandes hemma så detta blir i stort sett gratis. Vill man dock underlätta lite för sig själv så köp ett block som flyter och en flytlina så slipper trasslet hamna i propellern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 25 Mars , 2006 Varför båge? ...För att få ett drag som är lite mer uppåt än rakt fram... men det behövs inte för vattenskidor. För wakeboard ja, men inte skidor Håller med........!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser