Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
Rogerlarsson

Har ni några projekt på gång klubbmedlemmar ?

Rekommendera Poster

Själv håller vi på att byta ut våran gamla orginal toalett med den i mitt tycke skrämmande orginallösningen med den inplastade septitanken,med risk för vattenintrång i båten,till en separat rostfri i stället,med avfallspump.(Lång mening vart det !!)

Kände att vi inte tordes åka en säsong till med den lösningen.

Vet att det är många 27:or som hamnat på botten i hemmahamnen på det viset.

Hade en hemmavid för ett par år sedan som brandkåren fick komma och länspuma,stod vatten nästan upp till bordsskivan i förruffen.

 

Sen skall vi byta ut väggbeklädnaden i akteruffen och få ny klädel på dynorna ute.

 

Ni själva då ?

 

Roger o Britt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hos oss är det akterruffen som får sig en omgång.

Helt naken just nu, men då det är dryga metern med snö i båtklubben kommer vi inte fram till båten. Hoppas det töar snart!

Det blir ny isolering och tapet, ny garderod, en sittplats innanför dörren till vänster alá Forbina 9000 och nya fönster.

 

Jag hade tänkt byta teaken i sittbrunnen men har nu en mage i vägen som växer så det knakar.

Får bli nästa års projekt ;-)

 

/Maria

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej,

 

Sepitanken är redan bytt till en rostfri, det som står på tur är ett nytt och lite större bord i sittbrunnen (Inredningen i vår sittbrunn är inte samma som orginal). Därefter skall ankarspelet få sig en smörjning, hoppas få fart på det igen...

I övrigt så skall det barnsäkras lite här och där för att få det hela att fungera smidigt i sommar.

 

Men jag måste erkänna att det känns långt borta när temometern fortfarande visar -15 grader när man vaknar trots att vi bor på västkusten... men snart!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska ni köpa ett färdigt bord eller blir det till att såga och fixa ett eget?

Jag tänkte göra ett eget men hittade ett bord på seasea som passade oss perfekt. Det är hopfällbart så man kan passera utan att dra in magen varje gång. Mäter 90x30 hopfällt och 90x60 utfällt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag tänkte först knåpa ihop ett bord själv men det är bara att inse att tiden inte räcker till.

Bordet som du har tittat på såg jag på mässan i Göteborg och föll direkt för detta. Det verkar passa perfekt i vår båt i alla fall.

 

/Andreas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är väldigt nöjda med bordet. Det har dock fått en liten sur look (klaffarna hänger lite) så jag ska snickra till någon skjutregel under som man kan dra ut för att slippa detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...