kaptenfulsprit 0 Postad 13 Februari , 2006 är det nån som har provat att dra nån efter sej nångång? då menar jag inte en stor fet ribb som självklart drar,utan en lite mindre..en sån där som man har råd att köpa.för jag vill både ha & kunna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 14 Februari , 2006 Det handlar ju ändå om hästkrafter och båtstorlek, tippar att du iaf måste upp i 35-40 hk för att ha någon chans att dra upp en normalstor kille. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 14 Februari , 2006 Hej Jag har provat, det var en mindre gummibåt med ca 15-20hk. Ett krav är lättplanade nybörjarskidor. Självklart kan man inte göra så mycket mer än att bara åka. Drar man ut i sidled så finns risken att aktern flyttar sig. Självklart kan man bara vara en i gummibåten. Det är ett billigt och roligt nöje, drar inte så mycket bensin. Vi åker ibland vattenskidor med min Sea Ray (dubbla V6or) inte speciellt ekonomiskt. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
basdanne 0 Postad 14 Februari , 2006 Har också provat... Och precis som SeaRay-270 säger så drar man hela hummibåten i sidled så fort man vill göra något annat än att åka rakt frammåt. Vilket kan bli lite tråkigt så fort man lärt sig att stå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser