groto 0 Postad 5 Februari , 2006 Någon som vet om det finns en tricolor med en ankarlantärna monterad ovanpå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
groto 0 Postad 5 Februari , 2006 Hej W, Har du någon länk och prisindikation? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
groto 0 Postad 5 Februari , 2006 Jag hittade den själv!! 1100:- !! Det kostar att ligga på topp!! Tack för hjälpen!!! /g Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
groto 0 Postad 6 Februari , 2006 Hej, Jag kollar under veckan, hade hoppats finna en på mässan men fredagen var ganska rörig , minst sagt mycket hålligång!!!!, så jag gör ett nytt försök nu på onsdag. /g Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
groto 0 Postad 6 Februari , 2006 Hej igen Wille, Hinner nog inte komma under helgen! Men MG´ s monter missar jag inte vilken dag det än blir;-) Feta lädret om man skall på inköpsrunda!! Lantärna, tillerarm till autopilot, ny spis och diverse annat. Hoppas att sommaren kan ge valuta för alla investeringar men man kanske får se det på lite längre sikt;-)) /g Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormvind 0 Postad 7 Februari , 2006 Hej har köpt en Trefärgslanterna/Ankarlanterna med lysdioder. Den är liten och smidig (allt i ett hus), således inte två lanternor på varandra. Den drar lite ström, 6 watt istället för 25 watt, lyser 2 sjömil. Det är klart att den kostar lite mer, jag gav 2995 spänn - men jag behöver inte oroa mig för strömförbrukning eller att någonsin byta dioder. https://secure.orcagreen.com/xcart/home.php?cat=249\' /> Köpte den av Nordimar, www.nordimar.com Mvh Pelle https://secure.orcagreen.com/xcart/home.php?cat=249\' /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
groto 0 Postad 7 Februari , 2006 Den är helt perfekt förutom priset. Rent tekniskt är det ingen svårighet att göra något liknande men varför uppfinna hjulet!! :-) Bättre lyssna till de tusenlappar som flyger än att lägga dom i madrassen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormvind 0 Postad 8 Februari , 2006 Det är sant att det inte är svårt att få lysdioder att lysa, men att skapa en lanterna godkänd för internationella sjövägsregler är en annan sak - rätt vinklar, lysvidd och färgschema. Jag frågade leverantören samma sak, hur kan den vara så dyr?? Ju mer jag satte mig in i problematiken och konstruktionen tyckte jag det var väl investerade pengar. Lanternan innehåller bla en del elektronik som garanterar en konstant spänning för lysdioderna - lysdioderna sitter framför en reflekor som gör att dem kan synas 2 sjömil bort. Så ja - det kändes skönt att försvar min investering på 3000 spänn! Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser