siteadmin 52 Postad 6 Februari , 2006 Hej, Nu går det att beställa Vimplar, Reflexväst, samt dom nya KustKorten från C-Map. Klicka på rubriken Medlemsprodukter i menyn till vänster och beställ. (http://www.maringuiden.se/Medlemsprodukter/) Ha det gott, Hälsningar från maringuiden.se på Båtmässan i Göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 6 Februari , 2006 Jag med, jag med!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 8 Februari , 2006 Jag har beställt, jag har beställt..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 3 Mars , 2006 Men eke.. schhhh.. Peter K kan se... :-D undra förresten hur det går med insamlingen till honom?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 3 Mars , 2006 Asch, ni behöver inte samla in pengar till mig till en vimpel, det är inte pengar det handlar om. Hundra spänn kan jag lätt lägga på en vimpel om jag ville ha en. Jag har bara svårt att se varför jag skall betala för att få göra reklam för ett företag, och om jag väljer att göra det (t ex genom att köpa märkeskläder) är det upp till mig att ta det beslutet. En vimpel är så uppenbart en ren reklampryl att jag väljer att avstå. Mitt beslut, ingen annans. Det är fritt att välja att göra annat, jag respekterar det och förstår hur man resonerar och respekterar andras beslut att göra annorlunda än jag då det inte påverkar mig. Det här är nästan lika känsligt som när någon väljer att avstå från att dricka alkohol i ett större sällskap. Jag jobbade med en kille som var nykterist och i stort sett alla ville veta varför han inte drack när man hade lite samkväm på jobbet. När han svarade att han helt enkelt inte gillade att dricka alkohol och att vara påverkad blev det alltid en j-vla massa tjafs och argumentation och försök att övertala honom att det inte var så farligt, ja t o m bra att dricka lite då och då. Han var lika trött som jag är i detta fall på att ständigt försvara sin inställning. Kan vi droppa detta nu? Kan de som vill ha en vimpel köpa en och vara glada för den och de (eller bara jag?) som inte vill ha en få slippa det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 3 Mars , 2006 Peter_K: Kan vi droppa detta nu? Kan de som vill ha en vimpel köpa en och vara glada för den och de (eller bara jag?) som inte vill ha en få slippa det? Jadå jadå. Jag bara drar i ditt ben. Som det heter på engelska. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 3 Mars , 2006 kanske.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 4 Mars , 2006 ...men jag upplever iaf. Dig, Peter, som en aning mer lättsam nu och med en god portion humor i många av dina inlägg... Japp, det närmar sig sjösättning, det blir ljusare ute, det är båtmässatider. Livet är helt enkelt lite lättare att leva, så det speglar sig säkert i mitt sätt att skriva. Har inte tänkt på det förut... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser