Antonov 0 Postad 18 Januari , 2006 Är det någon här på maringuiden som seglat riktigt långt någon gång? Till karibien eller nåt liknande? Såg programmet S/y elvina och stärkte därmed drömmen att få göra något liknande.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 19 Januari , 2006 Riktigt långt var det kanske inte, men ändå en dröm som gick i upfyllelse och gav mersmak www.eilean.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormvind 0 Postad 19 Januari , 2006 Har seglat till karibien ett par gånger, en gång startade vi från england, en annan från Gran Canaria och en tredje gång från Holland. Självklart ger detta mersmak och jag rekommenderar detta naturligtvis. Jag har aldrig seglat med egen båt utan seglade professionellt på olika kappseglingsbåtar - ett sätt att få betalt för äventyret! Jag seglar fortfarande väldigt mycket men det var ett tag sedan jag gjorde någon atlantsegling eller liknande. Jag längtar hemskt mycket efter det igen - det kan vara ett problem isig - att kunna återanpassa sig in i ekorrhjulet på land efter ha varit på sjön en längre tid. Ett bra sätt att komma iväg utan båt är att åka till exempelvis Gran Canaria i November och försöka få plats ombord på någon båt, i sluter av November lämnar ca: 250 båtar Gran Canaria i ARC för att segla till St Lucia i västindien. Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErkMa 1 Postad 19 Januari , 2006 Eillean of Rue; tack för en synnerligen trevlig reseskildring! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser