Reiting 0 Postad 2 Januari , 2006 Skall byta skjutluckan på min Smiling segelbåt. Den befintliga tvådelade luckan består av en nedre skjutlucka samt en tvådelad lucka upptill som hänger i gångjärn. Det läcker in regnvatten på gångjärnsidan. Är det någon som har en bra ritning eller skiss på ett bra luckarrangmang? Tacksam för alla tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 3 Januari , 2006 Hej!! Vet inte om detta kan vara till någon hjälp, men så här gjorde jag på min lucka. Och den håller tätt. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reiting 0 Postad 4 Januari , 2006 Tack för hjälpen , skall försöka tillverka min lucka enligt ditt förslag. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fcinf 0 Postad 19 Juli , 2010 Hej ! Det här är en riktigt gammal tråd ser jag men jag chansar på at du fortfarande har en Smiling, och att du faktiskt tillverkade luckan? Jag har samma problem nämligen, läckande lucka till en Smiling. Fick du fixat till en ny lucka, och fungerade det? mvh Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser