Segelbo 2 Postad 19 December , 2005 ...tror jag. I alla fall vill jag gärna tro att det finns små varvs- och båtklubbstomtar. Ni vet sådana där små grå tomtar som förr gick runt på gårdarna och såg till djuren, lade på bortglömda haspar, släckta kvarglömda lyktor och hjälpte gårdens folk i största allmänhet. Nu när landsbygden avfolkas i allt snabbare takt och gårdar läggs ned, så tror jag allt att en del av dessa gamla, nu arbetslösa tomtar tar sig an våra båtar på vintern. Går omkring och knyter till en lös presenningtamp här, skakar bort litet snö där och håller litet koll på våra båtar i deras vinteride. I varje fall känns det skönt att tro det... Man kanske skulle ställa ut litet gröt under båten på julnatten? Vad tror ni...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 19 December , 2005 Steve, är det inte troll som ställer till med sådant? De ser oftast ut som troll iaf... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 19 December , 2005 Att inte du ställer upp som bock i Gävle Steve!? Tänkte, ingen tänder väl på dig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 19 December , 2005 Jag har i alla år haft tomte under båten på vintern, åkte till båtklubben o spikade upp en trätomta varje jul som liten pojk, o det fortsätter jag med till min båt. Han håller ordning på lösa tampar o fladdrande pressar o så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 19 December , 2005 Nu blir jag faktiskt lite rörd,Kolja.Själv ställer jag alltid ut gröt,på silig bricka.Har upptäckt att tomten slafsar förskräckligt,sked,servett och grötfat utspritt,på går´ n...(Hundrackarn släpps ut sent). Får nog bli julkaffe i båten,har glömt bort den förut.Attans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 21 December , 2005 HAHA vi lade alltid ut gröt till tomten förr men slutade när det låg en lapp i tallriken dagen efter. - Jag vill inte ha eran förbannade äckliga gröt. Ge mig lite julmat och snaps istället. Så hädanefter står det alltid en tallrik julmat och snaps på farstutrappan. Snapsen är i alla fall uppdrucken på morgonen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser