Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
trewq

Lista över Biltemas m.fl. kassa prylar

Rekommendera Poster

Någon frågade efter en sammanställning över vad som går/inte går att använda från billighetsbutiker.

Här har ni en tråd att fylla på:

Jag börjar med en låsringstång av pressad plåt från BT. Hur man kan komma på idén att göra en sån med spetsar av tunn plåt övergår mitt förstånd!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill du ha zink som inte försvinner köper du denna med fördel från Biltema. /10.gif\/ Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ett tips bara....

Härda den själv innan du använder den..Då håller den bättre

Värm den tills den blir orange med gasol eller motsv...doppa den snabbt i en spann med kallvatten. Då håller spetsarna...

Ofta kan man köpa billiga (engångs)verktyg och själv se till att dom håller bättre...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fyller på listan med följande: bensinslang med handpump. Handpumpen blev efter någon veckas användning hård och skör. Den tålde visst inte bensin :-(

Detta var för två år sedan. Kanske finns det bättre grejor nu, men jag är skeptisk. Man får vad man betalar för (oftast).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag håller sign Sjörövaren.

Det är väl ändå inte på det sättet att ni måste handla på Biltema.

Jag förutsätter att det är upp till var och som vill/inte vill handla just där.

Det är enkelt att skjuta på redan idag fungerande lösningar.

Det är dock desto svårare att skapa/bidra med något eget.

Ha en bra dag!

Mvh

Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min lista på skräp skulle ta upp jobb i minst nån timme. Allt som handlar om fiskeprylar är det bara två delar som fungerar. Fiskeväskan med draglådor och lösa lådor till dito funkar. Båttillbehör, där fungerar Shackel, pållare i plast, ankare, båtmotorbock, och rokultsförlängare. Resten är keff. Grejerna rostar, fjädrar inbyggda i flera produkter rostar av. Alla fäger på spray är ju rent skit. Rena vattnet. Alla bildelar utom fjädrarna till stötdamparna. Med nåt enstaka undantag på nån produkt. Klädställ att hänga kläder på fungerar bra. Såkallat rostfria, syrafast duger till vanliga båtar. Men inte på båtar somvill ha dragstyrka eller inte se nån rost alls. Dom får åka till Kungsholmen och Siverts skruv. Men då kostar det multum. Cyklarna är ju bara det en  skojgrej i sig själv. Finns inga delar att laga med när garatin så kallat går ut. Snackat med en cykelreparatör om det. Usch ja, listan kan pågå nästan hur länge som helst. Tänk att det liknar lite av en matvaruruaffär. Lidl är väl Biltemas motsvarighet egentligen. Det får kosta surt i början innan man lärt sig vad som går att använda. Men då är både Lidl och Biltema bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den dära snickaren kan verkligen sin sak, med tanke på att han tydligen använt vattenpasset på samma håll varenda gång han vägt av Verkligen rutinerat!

En som verkligen håller på med såna grejor kollar sina verktyg och vänder på passet även om fallet stämmer...

Ett bra vattenpass kan man själv ställa fallet på och därför vänder man automatiskt på det för att se så att det stämmer...

Så att i detta fallet tror jag inte det beror på den dåliga kvaliteen som jag vet dom har på sina pass, dom funkar om man vet vad man gör...Eller?

Jag gillar inte heller BT direkt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt rätt Lasse!

Men när man väger av mot väggen och gör märkena så gör man ju det med passet åt båda hållen8.gif\

Låter som en dålig bortförklaring av snickaren.

Sen kanske det även är fel på vattenpasset, så detta inlägg är nog off topic.

Sorrysmiley-smile.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring
använda fiskesaker från BT funkar säkert men får du nån fisk då för det är tanken med fisket.2.gif\ själv så skulle jag alldrig köpa fiskesaker där från BT. men det är ju vad jag tycker 26.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

haha du har så rätt Wille . men fisken smakar mycket godare om man fångar den själv hehe 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

haha är det därför yrkesfiskarna kallar det för svältspön

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Hej rövarn, som ett möjligt svar på din fråga kan vara att man inte har tänkt igenom sitt svar tillräckligt noga, och därför inte kan stå för det efteråt, eller att man har gjort inlägget under påverkan av sprit som är ett annat vanligt förekommande fenomen. Då släpper de flestas hämningar och man kan visst vräka ur sig nästan vad som helst.

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker inte heller att den håller riktigt när man borstar o tvättar rent gamla koksade tändstift o annat som dom e till försmiley-surprised.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick en känga av en av deras sladdlampor....De va så man vaknade till ;-)

Tålde nog inte fukt så bra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan behövas promillegräns även på nätet?!

Handlar en del på BT, byggskruv bla.

Vill dock gärna se på sakerna först.

Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring
hoppas du ångrar dig och kommmer tillbaka till MG och svarar på frågor.
personligen tycker jag att ekelunden är en av dom som brukar svara mest serigöst här på MG. synd att det ska bli så här tycker att många försvinner härifrån så även jag funderar på att lägga ner allt här

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

haha den gösen har du köpt på BT. smakade den bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

ugnstekt gös o gud vad gott Mmmmmmmmm nu längtar man verkligen till sommaren och få fiska lite o bada o sola och åka båt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring
Kram på dig skotten smiley-kiss.gif\. håller med skotten
haha rövarn även gäddan är ju köps hos BT ser jag vad vägde den

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

oj vägde den så mycket grattis till stor fångsten21.gif\ fast jag tror du köpt vid lågprisvaruhset ullared hehe.kollade lite på hemsidan om ätran och eseredssjön verkar vara ett trevligt ställe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja nog gör du skäl för namnet sjörövare. Kan inte annat än skratta. När du gillar Biltemas fiskegrejer. Gå gärna in på Fiskesnack.com eller Fiske.Nu. Om du säger samma sak där blir du ordentligt dissad. Och utav mej blir du likadant. Har fiskat sen jag var 5 år. Och tävlat och härjat. Med Biltemas fiskegrejer skulle du vara rökt på nolltid. Visst till semesterfiske duger säker grejerna. Men inte till nån hårdkörning. Har känt på deras leksaksrullar. Glappa, dåliga slirbromsar, dålig uppläggning av linan och klent byggt överlag. Deras spön har testats av massor av sportfiskare. Och dom ligger i dom flesta fall i bitar. Ja nöjer man sig med bensinmacksspön och liknande. Då får man klassa som snål eller semesterfiskare. så är det bara. Gå gärna in och kolla sökmotor på Biltema på fiskesajterna. Där dom sportfiskarna av alla kategorier håller till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjörövaren och Floyd. Behöver inte kosta så mycket. Viktigast att man tar reda på vilka spön rullar som är prisvärda. Och sen när dom oftast reas ut är man där. Finns ju spön som inte går att knäcka. Ett heter Shimano Beast Master och Shakespare Ugly Stick för att nämna några. Finns även ännu billigare av denna sort. Som alltså inte går av. Använder såna själv. Blir evighetsspön. Då kan ungarna lattja bäst dom vill. Titta på Rex Hunt på discovery. Där används bara sådana spön. Pumpar hajar med småspön till spöet är böjt till handtaget. Haspelrullar är ju billiga idag. Ni får ju en riktigt skaplig för ett par hundra. Och då i mycket bättre kvalite än Biltemas junk. Kolla när Söderbutiken, Berras, fiskarnas, Sumpans, CA Carlsson, eller Länna jakt och Fiske har reor. Blir billigar i längden. Närgrejerna inte pajar och ungarna tröttnar på fiske. Köpte en Okuma haspelrulle för under 300 kr. Fin slirbroms, lättvevad, 7 kullager och är inte glapp. Synd om ungarna tröttnar när grejerna tacklar av på en semester.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

Hej Elanen du är hård mot dom hårda gammalt djungelordspråk jag själv fiskat sen barnsben så jag vet vad som är bra och dåligt bland fiskesaker. Jag tror inte heller att rövarn född bakom flötet. vad det gäller fiskeredskap så är ju marknaden snart oänlig bland fiskesaker så det är ju lite vad man tycker känns bra för en själv oxå. det är ju givetvis bra att ha bra fiskeutrustning till alla om plånboken räcker till inte så roligt för fisken att simma med drag o massa lina i truten. som sakt jag köper eller inget hos BT men jag men jag tycker alla  ska få köpa där dom vill

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Jag kan verifiera att Laxorings fiskeutrustning är klassificerad (klart godkänd)

Har sett den med egna ögon.

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Att dissa någgon för var man köper sina grejer? Är det inte dags att växa upp elanen och låta bli att idiotförklara folk till höger och vänster baserat på var man köper sina saker? Priset ÄR en viktig faktor, och vissa KAN fiska utan proffsgrejor, och får dessutom fisk. Så det så.

Zigge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara tillägga att när jag fiskar använder jag dynamit eftersom mitt tålamod tryter av o sitta o kolla ett flöte eller dra i ngn gammal fiskerulle...dynamiten är dock inte köpt på Biltema....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

tack dom orden värmde Wille 20.gif\

F-n stew att du alltid ska vara värst 2.gif\

felcitat av mig när jag sa att jag inte köper nåt hos BT det gör jag men inte fiske saker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Märks att det här är en båtsida. Jaså du köper alltså havsfiskeutrustning till dina fyra barn. Trodde det handlade om riktigt fiske. Havsfiske idag är väl mer åt strömmingshållet. Eftersom torsken försvnnit. Ja då duger ju det mesta. Man kan i stället för sänken använda muttrar. Och till flöte en bit frigolit. Till lina går ju björntråd också bra. Blir ju ännu billigare. Kan ju inhandlas på loppis. Som bete duger väl en bit gammal ost. Billigast blir annars att inte fiska alls.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

haha att jag inte tänkt på det elanen eftersom jag jobbar som svetsare så kan jag ju göra regäla doningar.trodde du kunde nått om sportfiske men jag börjar undra??.håller själv på med det mesta inom fiske så vist finns det stor fisk även vid våra kuster.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...