Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
molpejonas

coronet

Rekommendera Poster

hej alla sjöbusar. jag har tänkt köpa en coronet med akterhytt ca 22fot. vad finns det för nackdelar och fördelar med denna modell? de går bra i sjön har jag hört men motorn me drev(yamaha) är vel inte i tillverkning mera? säg vad ni vet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat vad menar du? det finns väl ingen Coronet 22 med en akterhytt eller? lägg isåfall ut en bild på denna har aldrig sett en sån. (Vi har haft Coronet i familjen i över 15 år och har aldrig sett en sådan)

P.s kolla in modellpogramet på www.coronet.nu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns ingen Coronet med akterhytt i 22 fots klassen, om det inte är ett hemmabygge på ett Coronet skrov.

Har själv en Coronet 21 Cabin sedan flera år. Och ja går helt suveränt i sjön.

Har dock sett flera annonser bla på blocket där säljaren påstår att objektet är en Coronet men så icke är fallet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag är ine säker att på att det är en 22 fot men skulle passa att vara det ungefär, menar jag. men isåfall var det ett otroligt provsigt hemma bygge. skit samma men hur går coronet skrovet i sjön. egenskaper m.m. akterhytten passar jätte bra. jagkan försöka få bild med nån gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du bör nog ta en bild på båten o lägga ut.Gärna snett framifrån så kanske vi kan hjälpa dej.Då det inte verkar som det är någon Coronet helt säkert är det svårt o kunna ge dej ett sakligt svar.Ordnar du bild så kan säkert nån här med rätt kunskaper hjälpa dej!

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är 21 fots skrovet så går det kanon i sjön, slår fortfarande flera av dagens konstruktioner på fingrarna, men det har en nackdel det är tungdrivet, kräver med andra ord en rejäl maskin för att komma till sin rätt, tungdrivet= lite hög soppa förbrukning särskilt om maskinen är i underkant.

Min drar ca 1,5 l/d vid march 22-23 knop 170 hk VP V6:a.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...