Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
maxrelax

Krav på inloggning!

Rekommendera Poster

Hej på er allihopa.

På allmän begäran så gör vi ett försök med att man måste vara medlem och inloggad för att posta och svara på inlägg i maringuidens BryggSnack. Vi räknar med att vi programerat färdigt detta i nästa vecka. 

Vi hoppas att vi på detta sätt får bort personliga påhopp och andra oförskämdheter.

Ps. Passa på att reservera Ditt nicknamne innan någon annan gör det.

Bli medlem gratis Klicka här...

Mvh

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gäst

Hej,

Jag tror att Ni nu kommer att förlora en massa intressanta inlägg från kunniga och insatta gäster. Många (som jag själv) fångar upp intressanta diskussioner och ger synpunkter utifrån våra yrkessroller och tillhörande kunskaper i skilda ämnen. Se bara avslutningen på diskussionen om båtdirektivet och motorers livslängd. Vissa saker kan man inte röja sig med - I mitt fall skulle jag säkert ses som illojal mot mitt företag och jag skulle aldrig våga yppa detta om jag inte tilläts vara anonym.  Vi är fler båtägare på företaget och våra inlägg skulle kunna komma fram till fel personer. Jag har även diskuterat detta med en annan Gäst som är av samma åsikt. Även han yrkessman inom tillbehörsområdet. Ssamtidigt får vi mycket tips om vad som misstolkas och inte är bra och som därmed kan förbättras hos vissa produkter genom detta forum. Tänk om är vårt råd.

Tack för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mitt tips till dig är att du skaffar dig en hotmailadress, där du typ kan kalla dig vad som helst, sen kan du ju använda vilket namn du vill härinne, bara för att du blir registrerad är inte tanken att du ska skylta med ditt riktiga namn om du inte vill.

Tanken med registreringen är mera av den arten att det ska bli lite jobbigare för dessa s.k gäster att göra olika slags påhopp på övriga medlemmar.Vilket har varit lite för lätt. Men jag förstår din tanke, detta drabbar som vanligt oskyldiga personer typ dig, tyvärr. Men jag hoppas du blir kvar o lyssnar på mitt råd i alla fall! / Steve

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gäst !

Det är skillnad på inloggning och att Du skyltar med vem Du är.

Om behovet skulle vara så oerhört, så går det att spåra än då.

Tyvärr finns det en del människor som har som hobby att trassla till det för andra och förhoppningsvis blir de färre nu.

ps. Om Du skulle få trassel med din arbetsgivare för att Du har en åsikt så är det illa nog för Er båda men kan nog knappast illojal konkurrens eller likn

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varfor skulle en del inte ta sig tid att svara?

Jag registerade mig nagon gang i hostas och har sen inte loggat ut (och darmed heller inte loggat in) en enda gang sedan dess.

Ligger paloggad via cookies och det gor hela enkelt for mig att svara om det ar nagot jag har att bidraga med.

Jag haller nog med site admin. Nar man tvingas registrera far man bort en del oonskade besokare. Tror dock inte man tappar de med ett riktigt och akta batintresse. Maringuiden och andra forum ar alltfor vardefulla erfarenhetsbanker for att man totalt skulle overge dem for det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst avsutande "gäst"

Tack för tipset stevemedelcon, blir alltså kvar i forumet men med nytt namn. Jag tycker att mycket intressant kommer fram här - givetvis en del dumheter också, men många har lite udda humor eller vill vara lite besserwissers utan att vara insatta, det får man nog räkna med när så många vill göra sin röst hörd.På återhörande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har hängt med här på forumet några veckor nu. Verkar vara ett trevligt ställe, så nu har jag registrerat mig!

/Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har vi infört inloggning för att kunna starta trådar och för att kunna svara på/citera inlägg.

/admin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer att bli fler medlemmar och därmed roligare!!!

Hoppas jag iaf!!!

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart e detta en bra ide så inte vissa kan gömma sej i periferin va.Helt sjukt vilket folk det finns.Men ja så är det överallt.

Klart man ska stå för det man skriver likväl som det man  säger....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uch !! Det är så förfärligt med dessa alla anonyma gäster på MG.

Som bråkar, och jör påhopp o.s.v.

Det är förståss bäst att vara medlem !!! att inte sånt skall hända !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bluuuu, Bluuuuuu, här under vattnet ser man så dåligt. Men som jag ser det, så instämmer jag med föregående talare !! Bluuu, blluuu !!!!!

Jag är egentligen ingen Landkrabba utan en bläckfisk (octopus, åttaarmad, så att säga !)

Min arbetsgivare, fiskhandlarn, tycker om detta, han får mer bläckfiskar att sälja !

I Spanien kallas jag pulpo en läckerhet i ättikssås !!

Eller så här Pulpo a la Gallega, på bild, mycket gått !!!

post-14774-1394234508,5798_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

O Gud, vad det är gott med Pulpo a la Gallega !!

Det har vi ätit mycket av under åren, i olika Spanska och Portugisiska hamnar !! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Arvo, (Anemos) har du nu skapat ett nytt alias igen?

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket bra MG! Hoppas detta fungerar nu!

Jag tror inte vi kommer tappa så mycket erfaret folk. Om man, som många här, verkligen vill hjälpa till så registrerar man sig naturligtvis!

Så, vill MG att vi rapporterar inlägg som verkar vara från oseriösa typer (se ovan med bläckfiskdravlet) så ni kan avsluta konton eller har ni full koll på sånt själva? Man vill ju inte bidra till att fylla er inbox med en massa rapporter i onödan...

Mvh

/Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja en liten redovisning hade varit kul.

Inläggen har minskat drastiskt i alla fall positivt eller negativt vet jag inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Antingen är det tiden på året som gör att det verkar stiltje på inläggen eller så är det att registreringen hade en icke önskad effekt på gästskrivarna. är det så att det sistnämnda är rätt är det olyckligt, har inte MG ngn koll på hur många nyregistreringar som skett sedan gästskriveriet upphörde?

Ngn statistik borde finnas tycker jag att jämföra med.

samtidigt är det konstigt om det är så att man inte vill registrera sig för och göra inlägg när det är kostnadsfritt osv. och dess fördelar med sjöbod  etc. samt att vi andra kanske vill svara på ngt personligen till frågeställaren via mail, förut visste man inte om gästskrivaren uppgett rätt mailadress och då blir det lätt att den struntar man i och svara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Stiltjen beror på säsongen. November och december och halva januari är normalt de månader som har minst antal besök = mindre nya medlemmar.

Bifogar ett diagram över antalet inlägg i BryggSnacket 2005

Hälsningar

maringuiden.se

73337.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...