Gesse 0 Postad 13 Juni , 2007 Ja med lillbåten. Ryds 420 med Honda 8 hk. Det small till så trint ända in i h-vete i maxfart. Det grundet finns nog inte kvar efter jag hyvlat av det. Men trots denna smäll så blev skadorna ganska små. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 25 Juni , 2007 har inte gått på grund men ja o polaren skulle ut en sväng, i kanalen drog han på o körde om tänkte bäst o haka på small till rejält inga grund i kanalen han måste dragit fram en gren eller nått.. proppellern tog smällen fortsatte köra.. så ingen större fara.. lite sönder bara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dara 0 Postad 25 Juni , 2007 får revidera mitt tidigare inlägg till JA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 25 Juni , 2007 Inte än... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mastepc 0 Postad 26 Juni , 2007 nej magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mastepc 0 Postad 26 Juni , 2007 nej magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxb 0 Postad 26 Juni , 2007 Gick på grund med båten imorse - fick kliva i för att gunga den loss. Kom gunga loss - Kom gunga med oss. Jag lärde mig vad tremeterslinjen i sjökortet står för och gjorde samtidigt en låt. Låten kallar jag Gunga loss. Högerklicka och Spara: http://boom.shivas.se/music/shivas_max_kom_gunga_loss.mp3 Senast ändrad av maxb | 26 juni 2007 | 15:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 5 Augusti , 2007 Japp, missade en liten sten under vattenytan, det sa bara pang. Vi tog oss dock till hemmahamn utan problem. Nu återstår det bara att se efter om något hänt med båten efter detta. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dara 0 Postad 5 Augusti , 2007 klarade mig helskinnad igenom hela segelsemestern, göttede Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 6 Augusti , 2007 Har inte seglat in i något än men ankaret har släppt ett par gånger så man fått hämta den lååångt in. . Men klarat mig från skador dock . Lite surt när den står på kölen och lutar ner i vattnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsjoh51 0 Postad 6 Augusti , 2007 Ja. Skador på propeller. Byte av propeller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whitecrow 0 Postad 6 Augusti , 2007 Nej White crow Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jason 0 Postad 6 Augusti , 2007 Japp, i en mellanstor småländsk insjö, med svågerns plast-eka. Det höga vattenståndet gjorde att den där stenen i sundet mellan den mindre och den större sjön i syntes. Sundet ca 100 meter brett, en sten. Den hittade vi. Grr! /j Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 14 Augusti , 2007 Suck, ja, i måndagsEn sten vid sv udden av Ringsön i Mälaren.Har gått där 100 tals ggr med min förra båt.Börjar bli senil, glömde bort att nya båten sticker 40 cm djupare. Stenen glömde det inte...Inga skador mer än en repa i själen och en bula i styvnackade korkskallen. Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bananaz 1 Postad 15 Augusti , 2007 Nope! Trots risktagningar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bananaz 1 Postad 15 Augusti , 2007 Inte så bra... Det finns alltid papperskort i min sittbrunn trots GPS... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hjortis 0 Postad 16 Augusti , 2007 JA Tvärstopp på en sten? i Mälaren. Finns inte i kortet, skall tipsa Sjöfartsverket! Fastnade aldrig men det bör finnas ett märke på blykölen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 16 Augusti , 2007 Jag håller inte riktigt med där. Jag har (givetvis) oxå alltid papperskorten med, men jag tycker de stämmer väldigt väl överens. Nu har jag i o f s bara erfarenhet av Navionics kort i Roslagens skärgård,men det är sällan jag hittar något som inte stämmer. O stämmer det inte så har, i varje fall hittills, de elektroniska korten faktiskt stämt bättre med verkligheten, konstigt nog. G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanpetersen 0 Postad 16 Augusti , 2007 Nej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 17 Augusti , 2007 Inte än. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wesa78 0 Postad 17 Augusti , 2007 Nej, aldrig gjort. seglar i höga kusten så där finns det bara 2-4 grund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 17 Augusti , 2007 Nytt år, nya premisser. Jajamensan, i år har jag gått på grund..4 gånger minst! Senast i Rörö hamn, typ 30 meter ifrån SSRS sjöräddningsbåten Natt, tankning, sen lite yvig körning (låg fart dock) och *BLAM* och så satt man där. Back..(inte nåt händer) sen mera back (sama sak, inget)..sen full back för tusan! i typ 30 sekunder så glider hon så fint av och resan till skagen kan fortsättas.. Till mitt försvar: Rörö hamninlopp består av grund och inget annat (kolla kortet)..det var 1:a anlöpet..och det var mörkt.. Senast ändrad av Gunnar_ | 17 augusti 2007 | 22:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
designboy 0 Postad 17 Augusti , 2007 Jepp. Färskvattenpumpen la av just som vi skulle lägga till. Jag dök ner till motorn och sambon tog över rodret (glidandes med motorn av). I stressen antog jag att hon kom ihåg vart kända grundet låg utanför Kymendö. Nåja, allt som hände var att vi bumpade lite mot. Och alla i viken fick lite kul. =) \Assumption is the mother of all fuckups.\ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luffarn 8 Postad 19 Augusti , 2007 I år har jag klarat mig hittills. I fjol for jag upp i ett stenröse när jag mindes hemmagjord prickning fel. Fick ta hjälp av styrpulpetare att vända och dra lös klunsen till långköl jag har. Full gas på bägge motorerna sen dunsade jag iväg ut på det djupa. Förbannat pinsamt. På båten syntes ingenting efteråt, den tål nog det mesta. På bilden står jag rejält på grund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arnold_s 0 Postad 22 Augusti , 2007 Bottekänning... yes. Dunsade i med kölen vid segling över sandbotten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mussli 0 Postad 4 September , 2007 Nej //Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser