olwi 0 Postad 24 Oktober , 2005 Har själv en flipper 700 och är jättenöjd med den förutom att den är kanske lite för planbottnad så nu undrar jag är flipper 717 lite mer v bottnad för att slippa den stötiga gången? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 24 Oktober , 2005 717 är betydligt mer v-bottnad än 700-an. Med allt vad det innebär, tex lite mer tungdriven och lite rankare vid stilla-liggande tex. Men ett helt klart bättre skrov. /Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 25 Oktober , 2005 Precis som Christer säger så har den en djupare V-botten så den går mycket bättre än de föregående modellerna från Flippr. Sedan är ju Planeringen i 717 ljusår före 700:an enligt mig. Med stickekoj och toa. Ett dyrt men säkert köp i mina ögon sätt. Vill du lägga ut lite mer så satsa 717s salongsmodellen med ett litet fritt akterdäck. Blir lite trångare inne men man slipper kapellbiten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser