Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
Gäst Fedrik Malmberg

Rengöringsmedel för dynor

Rekommendera Poster

Gäst Fedrik Malmberg
Jag har (hade) rengöringsmedel som jag köpt på båtmässa.

Det var en burk med vitt innehåll som man skulle ha på dynorna (galon etc.). Det som var speciellt var att man skulle fukta en svamp och det skulle bli lödder innan man fick applicera detta på dynorna, var det inte lödder kunde man skada dynorna, detta medel har funkat kanonbra, var en lite småkornig konsistens innan det vart lödder.

Denna burk har jag tappat bort nu, och undrar om nån vet vart man kan köpa sådant liknande rengöringsmedel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi har rengjort våran soffa med vanish... och det blev faktiskt bra.. :-) annars har föregående talare ett bra tips..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tillägg till Idefix kommentar. Det finns sådär en två-tre tillverkare av denna produkt som i princip är tvål och en väldigt fin lera, så den kan ha hetat något annat. De brukar som sagt stå på båtmässan. Funkar f ö mycket bra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Mitt tips är att gå till en bilrekondfirma och fråga om du får köpa en skvätt av deras grejor som de använder...köpte två sorters kem av en kompis på just detta sätt och fick två produkter, (vet ej namnet) en som rengjorde på djupet och och en annan som återfuktade så att det blev mjukt och följsamt.

Funkade med strålande resultat, blev som nytt.

/Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...