Segelbo 2 Postad 17 Oktober , 2005 Hej på er Nidelvare! Vi har sålt vår Nidelv nu, och jag kommer inte att forsätta vara moderator i Nidelvklubben. Hoppas någon annan känner sig manad. Ta i så fall kontakt med webmaster här på maringuiden, så att ni får rätt behörighet. Jag plockade bort mig själv som moderator, vilket inte var så smart, eftersom jag nu inte längre kommer in i administrationen för att ändra andras behörigheter - det får alltså maringuidens folk göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 26 Oktober , 2005 Verkar inte vara så många som känner sig manade eller? Vad innebär det att vara moderator? Måste man vara ett datageni eller räcker det med normala surfegenskaper? Jag skulle kunna tänka mig att vara det om det inte ställs allt för höga krav. Jag är inloggad relativt ofta även om jag inte varit medlem så länge. /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 26 Oktober , 2005 Nej, det är inte jobbigt alls. Det innebär att när någon vill bli medlem, så får du ett mail, och så får du gå in och godkänna vederbörande. Jag brukade skriva ett litet trevligt välkommen hit-meddelande. Sedan kan man ju alltid plita ihop någon hyfsat intressant inlägg då och då, för att försöka sparka igång en diskussion kring något gemensamt intresse rörande ens båtar. Thats it! Det blir vad man gör det till... Lycka till med era trevliga Nidelv-båtar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 26 Oktober , 2005 Ok, det verkar inte vara allt för jobbigt ;-) Jag anmäler mig då som moderator till MG om det inte är ngn som har ngt emot det!? Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 27 Oktober , 2005 Hej hopp så var man moderator då! Jag blev tydligen grundare också, vilket kanske inte är riktigt sant men men. mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 27 Oktober , 2005 Bra! Känns skönt att du tagit ansvar för den gamla Nidelvklubben - en av de första märkesklubbarna här på maringuiden faktiskt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LasseSkoghall 2 Postad 24 September , 2021 Lever Nidelklubben här, eller saknas fortfarande en admin? Jag kan tänka mig vara admin om så är Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 24 September , 2021 (redigerade) 1 timme sedan skrev LasseSkoghall: Lever Nidelklubben här, eller saknas fortfarande en admin? Jag kan tänka mig vara admin om så är Såvitt jag förstår finns nog inte klubben längre, finns iallafall inte bland de andra klubbarna som man hittar i menyn, men det går ju att starta en ny för den som så önskar. Se bifogad bild. Redigerad 24 September , 2021 av No_jah 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 24 September , 2021 1 timme sedan skrev LasseSkoghall: Lever Nidelklubben här, eller saknas fortfarande en admin? Jag kan tänka mig vara admin om så är 24 minuter sedan skrev No_jah: Såvitt jag förstår finns nog inte klubben längre, finns iallafall inte bland de andra klubbarna som man hittar i menyn, men det går ju att starta en ny för den som så önskar. Se bifogad bild. Det kanske går att sparka igång den igen? Kan vara så att @stavhammar har koll på det. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 24 September , 2021 Vårt system för klubbarna blev lite svårare att migrera till den nya plattformen så detta har inte skett. Men har startat en ny klubb med namn Nidelvsklubben Har bjudit in @LasseSkoghall och när han accepterat inbjudan så gör jag honom till Ägare/Moderator av klubben. Sedan är det bara att köra på och anpassa det hela samt att bjuda in och acceptera medlemmar. Hör av er om det finns frågor om detta! //stavhammar 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LasseSkoghall 2 Postad 24 September , 2021 2 timmar sedan skrev stavhammar: Vårt system för klubbarna blev lite svårare att migrera till den nya plattformen så detta har inte skett. Men har startat en ny klubb med namn Nidelvsklubben Har bjudit in @LasseSkoghall och när han accepterat inbjudan så gör jag honom till Ägare/Moderator av klubben. Sedan är det bara att köra på och anpassa det hela samt att bjuda in och acceptera medlemmar. Hör av er om det finns frågor om detta! //stavhammar Vad trevligt, då återföds Nidelvklubben i detta forum. Jättekul!! //Er nye admin Lasse 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 11 Oktober , 2021 Jag tror det blir svårt att värva medlemmar till Nidelvklubben då den är i stort sett omöjlig att hitta här på MG. Jag fick gå via dig @LasseSkoghall och klicka mig vidare. Den ligger inte under "klubbar" och går heller inte att söka sig till. Väl inne hittar jag ingen funktion för att skriva något. Är det jag som är inkompetent eller saknas funktioner i klubben? Jag vet inte hur det ser ut i de andra klubbarna, men jag gissar att det ska finnas någon typ av internt forum? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 11 Oktober , 2021 15 minuter sedan skrev FinaKillen: Jag tror det blir svårt att värva medlemmar till Nidelvklubben då den är i stort sett omöjlig att hitta här på MG. Jag fick gå via dig @LasseSkoghall och klicka mig vidare. Den ligger inte under "klubbar" och går heller inte att söka sig till. Väl inne hittar jag ingen funktion för att skriva något. Är det jag som är inkompetent eller saknas funktioner i klubben? Jag vet inte hur det ser ut i de andra klubbarna, men jag gissar att det ska finnas någon typ av internt forum? Hur menar du mad att den inte ligger under klubbar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 11 Oktober , 2021 6 minuter sedan skrev No_jah: Hur menar du mad att den inte ligger under klubbar? Jag menar här: Jag gick in på forum och scrollade längst ner, tänkte att det var där den skulle finnas. Men jag kanske är fel ute. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser