Gäst gösta Postad 11 Oktober , 2005 hej är de nån som testat jula kylskåp i båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MangeJ 0 Postad 11 Oktober , 2005 Kan rekommendera att införskaffa deras kompressor skåp, har använt ett o de va definitivt värt 1700:- (eller vad det kostade). Köp dock ingen kyl som inte har kompressor, då blir du bara besviken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 11 Oktober , 2005 Hmmm kollade på julas hemsida och fann att dem har 1st 12 kylskåp och detta kostar 1795kr och har INTE kompressor...hur förklarar du de eller e de jag som e snurrig bara och inte hittar rätt skåp???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 23 November , 2005 Jag köpte ett Jla-kylskåp till min förra båt - en Albin 25. Fungerade alldeles utmärkt - helt ljudlöst. Tar lite längre tid än ett vanligt men fungerar kanon - billigt och bra. Skulle inte dra mig för att än en gång köpa ett sådant när mitt nuvarande går sönder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders80 0 Postad 13 December , 2005 Hur mycket drar den om man jämför ett isoterm eller liknande????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 14 December , 2005 Sorry dom är slut i Sverige och återkommer ej har pratat med inköparen men det kommer ett ersättningskyl vet ej mer om den men ska tydligen motsvara och kostar bara 1495 den kommer i slutet av maj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 15 December , 2005 Denna typ av kylskåp brukar dra mellan 3-5 A kontinuerligt jämfört m en kompressorkyl som brukar ligga på 0,5-0,8 i medelförbrukning. Dessutom har kompressorkylarna mkt högre verkningsgrad och klarar att kyla ner maten hyffsat snabbt jämfört med de utan kompr. Hade ett liknande jula-skåp (dock en waeco box-modell) tidigare och den drog ur batterierna ganska snabbt. Ska du vara ute mer än en dag utan laddning bör inte skaffa dig en sådan, köp hellre en begagnad men hyffsat ny kompressorkyl i sådant fall (de brukar finnas från 1000kr och uppåt beroende på modell och ålder). Eftersom jula-kylen har en aluminiumplatta inuti (som alla av denna typ) leder den också ut kylan om man vill koppla ifrån den för att spara ström. /PG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 15 December , 2005 Vi hade ett ickekompressorskåp tidigare (vad fan heter det??). Drog ur batterierna på nolltid. Vi var tvungna att stänga av på natten. Nu har vi ett Isotherm kompressorskåp och solceller. Vi åt isglass på årets varmaste dag efter att ha legat ute fyra dagar. Men inte är det billigt. 7400:- för kylen och 2500:- för solcellerna. Som tur är får man plats med mer än isglass (öl t.ex.) /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 15 December , 2005 Det heter termoelektriska kylskåp (blir ganska jobbigt att skriva flera gånger) ;-) /PG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 15 December , 2005 Ska köpa ett skåp nu i vinter (förhoppningsvis om pengarna räcker) och då får det bli ett kompressorskåp av kändare modell. Hutlöst dyra (om man jämför med de man har hemma i köket) men det lönar sig i längden tror jag. Ska satsa ASU oxå när jag ändå lägger ut pengar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 15 December , 2005 Köpte ett 49l (får rum med liggande 1,5l PET-flaskor) med ASU i höstas och är kanonnöjd! /PG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 15 December , 2005 Storleken är jag inte säker på men 65 liters hade jag nog tänkt mig faktiskt. Då jag är gourmet så fylls den fort Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 18 Januari , 2006 Böjer mig för era kunskaper angående strömförbrukning - att JULA.s skåp skulle dra så mycket. Själv har jag aldrig märkt något och har legat många heta sommardagar utan några som helst problem. Hade två hyfsade batterier. Skulle icke tveka om att köpa ett likadant igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser