Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
cataholm

Drevlyft - lampan lyser

Rekommendera Poster

Jag har ett VP 250-drev och undrar om någon vet hur man får lampan att slockna

när drevet är uppfällt ?  Som det nu är går drevlyften för länge vilket gör att säkringen går.

Vid nedfällt läge slocknar lampan som den skall..

Jag antar att det finns en brytare någonstans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!!

Sitter en kontakt längst upp på drevlyften som reglerar detta om jag inte minns helt fel.

Testa och dra ur den ena kabeln och se om detta hjälper..

Lycka till!!

//Morgan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den ska väl lysa när det är uppe?? Vad menar du med att drevlyften går för länge?

Du har väl en vipp brytare för upp o ner? Mig veterligt så får man hissa drevet och

lyssna när det är uppe...motorn börja tröga. Så är det iallafall på mitt 270drev.

Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

´´Du har redan fått svar på din fråga. Lampan skall lysa när drevet är hissat. Detta är givetvis av säkerhetsskäl så man inte drar på med drevet lyftat. 

Säkringen går säkert för att du lyfter drevet för mycket. Det går ganska trögt när du lyfter upp det helt. /mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma problem...Är det ngn som monterat en ändlägesbrytare som bryter stömmen vid fullt upptiltat drev? Så man slipper bränna säkringen...

Jag har iofs monterat automatsäkringar, men att trycka på den allt som oftast känns fel...

Kör med en 25amp säkring, och den löser så snabbt att man inte hinner höra drevlyften börja tröga....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...