Gå till innehåll
fredag 13 december 2024
thor79

vattenlinje

Rekommendera Poster

Hej!

Ska nu bottenmåla min båt för första gången. Skrovet är helt nytt, så jag måste markera vart vattenlinjen skall gå. Nån som har något bra tips på hur man gör detta så det blir jämt och snyggt och lika på båda sidor?

MVH Tor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Låt båten ligga i ett par dagar, ta sedan upp den så ser du enkelt var linjen ska vara.(brukar hinna bli en liten beväxning) maska av och tvätta så är det klart för målning. Först med epoxygrund och sedan med bottenfärgen. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Kom nu inte här och var spydig Arvo, har jag retat upp dig vid nåt tillfälle så får jag be om ursäkt! men sluta nu för fan med dessa påhopp mot mig! Han frågade hur han skulle gå till väga, och jag svarade lättfattligt, med tillägget om grundmålning. Var det nåt fel med det??? /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, du hjälper ju verkligen han som startade tråden....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Thor79 ville veta hur han ska få en korrekt vattenlinje.

Om du och Wille har en konflikt så behöver ni väl inte lösa den i hans tråd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Det tycker inte jag heller. Jag kom med ett förslag och det finns säkert flera sätt att göra det på. Har du något förslag att komma med Arvo? /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Vad jag har fått lära mig är att vattenlinjen utgör den gräns mellan våt och torr yta. Sedan kan man förstärka denna linje med en avvikande färg. eller ett mellanrum mellan bottenfärgen och vattenlinjen. har jag helt fel??-) /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det står ju att han ska bottenmåla båten och vill även ha tips på hur man får en snygg vattenlinje.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst JL

Va trött jag blir .................  4.gif-anemos !!!!!!  

vad tillför du  ?????

Mvh

Jocke SeaRay

post-0-1394234468,322_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst JL

Jo...   sätt båten i sjön , fota med digi-kameran !

( kanske lite markering på sidan med en penna )

Den mer handgripliga sidan av ''att göra en v-linje''.    14.gif........

men det funkar 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ge dig nu brasilien va...det är inte lönt o hålla på...vad vill du? Vad är det för bilder du svamlar om? Bilder på ngn båt eller vad?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk bara på att inte ha ojämn viktfördelning när båten ligger i för att få vattenlinjemarkeringen8.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst JL

Otur för oss att du inte förstår ....................

post-0-1394234468,3327_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ägnade några minuter åt att kolla dina tidigare inlägg...först o främst ska du veta att en invandrare inte skriver som han pratar....sen är det inte så svårt att se i dina inlägg att du är svensk...lite intresserad av data o radio...

Dina tidigare inlägg har du ju haft ett syfte med, så varför inte fortsätta´i den stilen? Numera verkar du bara provocerande...eller beror det på att det är lördag o du kanske är packad o sitter i din ensamhet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske läge att starta en egen alla som är intresserade av Anemos tråd?

Du verkar ju ha en del att berätta och bidraga med.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tackar för tipsen grabbar:) kul att se hur en tråd kan spåra ur totalt! jäkligt kul hade jag iaf när jag läste.. på återseende 

MVH Tor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !

Tur att Tor har fått ett par vettiga svar i den här tråden trots allt. Ngt mer urspårat ämne är nog svårt att hitta i vilket forum som helst på Internet.

Till Anemos vill jag ställa en fråga: Om det nu bara är skit med Sverige och svenskarna varför är du då på ett svenskt forum och kverulerar ?

Det finns säkert något forum någonstans på Internet som handlar om hur dåligt Sverige och svenskarna är. Du hittar säkert det om du använder en sökmotor typ Google. Dina inlägg skulle passa utmärkt i ett sådant forum.

Kan som en påminnelse säga att detta är ett forum för oss som är båtägare och vill utbyta tips och idéer med varandra för att kunna lösa de problem som behöver lösas för att göra båtägandet och båtlivet smidigare och roligare.

/Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Anti anemos.

Anemos.

Du är med stor sannolikhet något av följande:

1.full

2.utvecklingsstörd

Möjligen en kombination av alt.1 och 2.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Dunlop

Håll dig under vattenlinjen i fortsättningen. Jag tycker du kan anmäla dig dig som offeranod till Steves 20 hästare. Där kan du göra en viss nytta även om du är gammal och gaggig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Gubbar,

Rättning mittåt! Sluta med pajkastningen och håll er till tråden.

Nu låser vi den.

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst bengten

LÄGG AV MED DETTA OTROLIGA SKITSNACK...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla glada människor. jag är en grabb på 14år som älskar båtar och båt liv. Jag är inne på den här sidan nästan varje dag och läser foruminlägg, tycker det är jätte roligt att lyssna på er älder erfarna för att lära mig saker, men detta var det värsta jag sett!

Ni vuxna kan va jävligt knepiga ibland. Tycker synd om dig Tor som har fått såna här svar. Gör en ny spalt och börja om och be dom fåntrattar som fjantar sig att ta det dom håller på med här!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...