Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
djcliff

Kartor till Lowrance 3500C

Rekommendera Poster

Tänkte skaffa mig enGPSplotter, och har läst en del här på forumet om import från USA. Har fastnat för Lowrance 3500C.

Bästa pris på denna i Sverige som jahhittat är, 7340 kr (http://www.outdoorexperten.se/)

www.tigergps.com vill ha  474 dollar (ca 3500 kr). En viss skilnad alltså...

Nu till frågan:

Kartorna till denna GPS. Kan man ladda in vad som helst, typ Seaclear's ?

I och med att det är vanliga minneskort, SD, jämfört med Garmin som använder egna mineskort.

Mvh

Joacim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jarmo

Hej Joacim. Du kan inte beställa Lowrance från USA om det är från  en auktoriserad leverantör. Dom får inte sälja utanför USA. Du får hitta en leverantör som inte är auktoriserad. Tex www.nctackle.com . Jag ska beställa en globalmap 3500 därifrån.

Häls Jarmo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Johan

Hej ...jag beställde en från nctackle .....det blev inte somjag tänkt mig riktigt....

den kostar 500$ ...det blev  3900 cirka med dollarkursen då ...plus 600 kr i frakt ..dvs 4500 ....sedan ville tullen ha 7% tull plus 25% moms ovanpå det ........så det slutade på 6200 cirka.....och nu har den börjat strula ..och inge återförsäljare i sverige vill ta iden ..... så jag måste försöka skicka tillbkas den till usa .....så här i efterhand hade jag hellre pröjsat en tusenlapp extra och köpt svenskt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

hade bestämt mig för att köpa en Globalmap 3500 från Nc tackle. Men efter jag ältat för och nackdelar med pris o garanti så köpte jag min på Bryggan i Solna i fredags. Det blev 1400 :- dyrare men då får jag längre garanti och lättare om den pajar. Installerade den i helgen och tog en tur med båten. Hittills är jag jättenöjd  med den. Vilken kanonbild trots solen rakt in i skärmen.

Jarmo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...