Gå till innehåll
onsdag 11 december 2024
kullentorekov

En bransch utan support

Rekommendera Poster

21 timmar sedan skrev Gelis:

Här fungerar det lite bättre och efter många turer så kom pengarna tillbaka som goodwill ???. Dock så förlorade jag 26 kr på valutan, men det får vara så.

Ett tips är att betala med PayPal där det är möjligt. De få gånger jag fått strul med köp jag betalt med PayPal har de löst sig jättesmidigt för mig.

Ett annat tips är att gå via kortföretaget istället. Förklara vad som hänt, bifoga lämplig kommunikation med säljaren och be dem lösa problemet.

I båda fallen får säljaren möta en mera jämnbördig motståndare som de dessutom vill ha fortsatta någorlunda goda relationer med.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2024-09-13 vid 23:07 skrev kullentorekov:

Jag skall inte peka ut någon företag,

2024-11-22 vid 09:57 skrev kullentorekov:

De kan dock inte göra något åt skitföretag som t.ex Simrad 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev Volvo_Penta:

Vad vill du ha sagt ? 

tog ett exempel efter att diskussionen tagit nya höjder och det har gått några dagar mellan det du citerar.

störde det dig eller vill du bara peka finger som vissa har som livsuppgift 

Redigerad av kullentorekov

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2024-09-15 vid 19:45 skrev Wildeside:

Om nu det är så dåligt med support och manualer, dålig kvalitet, dyrt pga av långa led av grossister m.m. på den Svenska marknaden.

Då måste det väl vara smart att beställa direkt från Kina.

Då är man garanterad.

Ingen support.

Taskiga manualer om ens några.

Dålig kvalitet.

Bättre priser.

Kortare grossistled.

Kanske ibland olidligt långa leverans/frakt tider.

🤔😂😂

Synd bara att allt inte finns på den Kinesiska marknaden.......

Instämmer, även om "returer" på billiga saker fungerar relativt bra......eller vad man nu ska kalla det för.

Köpte en sak till bilen från Wish. Den beskrevs som "genuine suede" och såg enligt bild ut att kunna vara något mocka liknande, även om jag förstod att det med 100% säkerhet är fuskmocka. 

Varan kommer så småningom och visar sig vara silikon (eller snarlikt material)  med fina gjutna sömmar. Blev faktiskt uppriktigt förvånad, fusk mocka hade jag förväntat mig....men detta var ju rätt långt ifrån det.

Steg 1.

Skickar klagomål med förvald kategorisering "vara ej som beskriven" med foto och fötklaring att detta är gjuten pladt och inte "genuine suede". Svaret blir "ej giltigt skäl"!

Steg 2.

Väljer alternativet att vara oenig med avslaget och skickar in bättre bild på gjutskägg, fotm märken etc och mskro närbilder på gjutna sömmar. Svaret blir igen "ej giltigt skäl". Blir sur, men det handlar dock bara om typ 50kr så orkar man bry sig?

Steg 3.

Lite i protest och för att jävlas med AI som sannolikt är det enda som hanterar detta ärende så väljer jag åter alternativet  att vara oenig och skickar en bild på bänkskivan i köket och skriver ett x i kommentarsfältet. Svaret blir att min klagan är beviljad och att pengarna ska betalas tillbaka😂

Typ tre dagar senare är mina ca 50 kr på kontot och min mocka grej i silikon ville de som vanligt inte ha tillbaka. 

Rätt intressant hur dagens automatiserade köpsajter fungerar! 

Redigerad av Boanjohan
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan skrev Boanjohan:

Instämmer, även om "returer" på billiga saker fungerar relativt bra......eller vad man nu ska kalla det för.

Rätt intressant hur dagens automatiserade köpsajter fungerar! 

Har varit med om liknande resa på Wish. Temu har aldrig protesterat med mina returer.

Amazon levererar snabbt, brukar va lite dyrare och mycket enkelt att göra returer både på för kvalite och/eller beskrivning.

Senaste returen va en avdragare från Amazon.

Väl hemkommen så riggades hjulnavet upp i skruvstädet och avdragaren monterades.

Tog en vanlig 19 mm ringnyckel och börja spänna och sen sa det pang och muttrarna flög omkring.

Hela avdragaren blev sned och vind och bultarna va av.

Returen va inga som helst problem, va bara att traska iväg till postombudet och be dom skriva ut retur frakt sedeln. Amazon stod för frakt kostnaden.

Det kan man kalla kundservice.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...