Gäst M Postad 16 Augusti , 2005 Jag tänkte köpa en segelbåt med bra övernattningsmöjligheter för 2 personer. Den får: - kosta max ca 150kkr - Va snygg, se racer ut:) - Bra utrymmen - kök - Gärna toa - Snabb Jag klurar ev på en ny Polenbyggd segelbåt för 150kkr typ skippi(heter den så?) /m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 16 Augusti , 2005 Skippi 650 finns i två varianter: cruiser och racing. Den största skillnande består i segelyta och köldjup. Priset är oxå en viss skillnad på. 158.000 för cruiser. 188.000 för racing. Det ligger en på grannbryggan som man går och sneglar lite på ibland. http://www.motorbatar.nu/segelb/segelb.html'>http://www.motorbatar.nu/segelb/segelb.html http://www.motorbatar.nu/ Finns även en annan polskbyggd sak som heter Viva 600 men jag har ingen ytterligare info om denna. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 202 Postad 16 Augusti , 2005 Maxi Racer H-båt Safir Express ...så har du pengar över till segel och annan utrustning. Vill du ha nyare kan du kika på Campus 6.3. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Åke Lindberg Postad 16 Augusti , 2005 Håller med Peter. Köp min H-båt och du har hälften över till ngt annat trevligt. Snygg, snabb o seglar bra i alla vindar. Åke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst m Postad 17 Augusti , 2005 Hmmm, H-båt snygg....tyvärr men den uppfyller inte min bild av snygg:( //M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 17 Augusti , 2005 Maxi Racer som nämndes tidigare är en mycket snabb och fantastiskt rolig båt att segla. Den är ju dessutom snygg och ser racer ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst M Postad 18 Augusti , 2005 Jo Maxi Racer har jag tänkt på. Tyvärr är den väl låg i tak och saknar förnster så den e nästan för mycket racer:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst M Postad 18 Augusti , 2005 Hur e X79 eller guy 27? Skulle de kunna passa mig? //M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst M Postad 18 Augusti , 2005 Eller omega 28/30? /m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jottt Postad 31 Augusti , 2005 Då är det ju en Maxi Magic du ska ha. Byggd på Maxi racer skrov snabb men med en större överbyggnad som ser snygg ut. Mycket praktisk och rolig båt som känns stor men är lagom liten att segla två personer eller själv. har själv en och seglade till Gotland med fyra personer ombord utan några problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst frepp Postad 25 September , 2005 det är väl klart att du ska köpa nytt om du kan det. då behöver du inte fundera på slitage , infärsningar mm. alla vet ju hur dyrt det är med tillbehör, bara en stump tamp ligger ju på 3-400 spänn. såg en skippi 650 i skärgården för 2 helger sen. grymt smarta lösningar och ett sittbrunnstält av enorma mått, snudd på ståhöjd. han som seglade testade den för segling och var imponerad av egenskaperna. ciao.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser