Matiasl 2 Postad 11 Juni Helt novis, håller på och bekantar mig med motorrummet. Den röda vätskan är glykolen i det slutna kylsystemet? Vad skall jag fylla på med? Den andra lilla behållaren, är det drevoljan? Väldigt dåliga bilder, kanske skulle tagit en överblickande bild istället uppifrån så hade det blivit enklare. Men säkert någon som kan svara som har meckat längre än 1 vecka med en likadan motor Båten är en Ryds 23 DC Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 11 Juni ja lilla drevolja .den kanske larmar? låg nivå fyll med orginalolja 300 kr brk skakas stora med rosa vätska kan vara longlife g12 men se papper/dekal om motorn. den har väl en slang inkopplad? sedan ser den ut att sitta lågt placerad. kontrollera detta. B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matiasl 2 Postad 11 Juni Hej! Tack för svar. Ja precis, den larmar. Skall fylla på omgående. Står det på motorn vilken vätska det skall vara? Den sitter halvvägs i backen :) Tack igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 641 Postad 12 Juni 6 timmar sedan skrev Matiasl: Den sitter halvvägs i backen Men jag tror @bemek med "lågt placerat" avsåg placeringen av expansionskärlet för kylvatten. Det bör sitta i höjd med motorns/kylsystemets högsta punkt. Även jag funderade på slang till detta kärl, syns inget uppenbart på bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 12 Juni Burken ska sitta lågt, så den är rätt monterad. Slangen syns i bakgrunden, En genomskinlig plastslang.Sitter monterad i botten av behållaren. Mercruiser kallar det Coolant recovery system. Kylvätskan är Mercruiser original färdigblandad. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser