Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Dany_ms

Lombardini går ner i varv

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Min Lombardini Diesel (LDW2204M 48,5 (50), tillvekrningsår 2001) istoppad oanvänd 2004 är välskött och ser ut och fungerar för det mesta fint-fint. Startar bra, ingen dålig lukt/rök, ordentliga flöden där jag kan se - kylning främst. Men ibland oavsett varvtal går den ner lite då och då, borde klockat men kanske en till två ggr per minut. Ute på sjö med vågor så är det ju inte konstigt att den får jobba mer i uppförsbackarna. Men det händer ibland när jag tuffar igenom hamnen på lägsta varvtal eller på tomgång. Jag lyckas inte korrelera det med om den är "varm" eller "kall". Jag har rak axel till propeller. Allt sitter i en 7,5 ton stålbåt, Tunakryssaren.

Jag vet - inte mycket att gå på, men jag chansar att någon kanske har en erfarenhet som leder till någon insikt.

I maj/juni ska jag göra 2500 timmars service enligt boken. Har dock inte möjlighet att bestämma ett datum för det.

Tack på förhand.

Redigerad av Dany_ms
Stavfel m.m.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fina bränslefilter? Du har väl två på den motorn? 

Bränsletankens lutning är OK? Har den tätnat så suger ju motorn vakuum i tanken och får inte i sig vad den behöver..
Luftfilter?

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...