GTI 38 Postad 31 Januari (redigerade) Seglar i Sundet sedan ett antal år med en HR 31 Monsun ´77 med ny motor. Tänkte kolla läget för en idé om lånbyte av båt i sommar, företrädesvis en vecka i Stockholms skärgård. Har seglat där innan med en mindre 22-fotare på 80-talet. Det är en bit från Öresund, även om det är fin segling upp längs kusten och allt det där. Är någon sugen på att prova på Sundet med fina hamnar både längs den svenska och danska kusten, Flakfort mitt i sundet, Hallands Väderö, Mölle by the Sea, Borstahusen, fantastiska Ven med Norreborg, Kyrkbacken och Bäckviken, pittoreska Vikhög i Lommabukten, eller varför inte Falsterbokanalen och ut i Östersjön till Gislövs läge? Båten är 31 ft, 9,36 m, 1,5 m djupgående och långkölad, har bogpropeller, AIS B - sändande och mottagande, plotter från Bohuslän till Kalmar, dieselvärmare, spis och ugn (gas), Lazyjacks och lazybag, rulle (Seldén). Rattstyrning. Manöver samlad på piedestal (motorreglage, bog och plotter). Pappersjökort Bohuslän till Simrishamn. Den ligger centralt i Limhamns småbåtshamn med parkering, trevligt sommarnöje på restaurang Kajutan med underhållning. Juni, juli, augusti, dock ej kring 14 juli (födelsedag). Bekväm för två vuxna. Van singelhanded seglare. Nautisk behörighet.Inga större krav på båttyp mer än att den ska kunna hanteras av singelhanded utan större besvär, gärna inombordare och plotter. //Göran Redigerad 31 Januari av GTI Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 472 Postad 3 Februari Bra förslag och initiativ tycker jag, så jag lyfter tråden lite och hoppas att någon nappar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 3 Februari Kan tänka mig nått liknande. Kan ev tänk mig om nån vill segla med å "prova på" el andra alternativ. Fingaln är i Mälaren men seglar ut genom Södertälje. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser