JonKristoffer 0 Postad 25 Juli , 2023 Jag är ganska rudis på motorer men har tagit över en crescentbåt med en 50 hk Evinrude 4-takt från 2000. Förra sommaren gick motorn ojämt och dog på låga varv. Jag lämnade in den på en båtmek som gick igenom motorn och bytte ett av tändstiften, därefter gick den ok. I år är motorn väldigt kraftlös. Tänkte att jag den här gången iaf ska kolla tändstiften innan jag lämnar in den. Kan dock ärligt talat inte lista ut var tändstiften sitter, jag ser inget som ser ut som tändhattar när jag lyfter på kåpan. Tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neptun 15 Postad 25 Juli , 2023 På den understa bilden sitter 3 kablar i rad, om du lossar skruven så sitter nog tändstiftet under den vita delen. motorn är väl 3 cylindrig? 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonKristoffer 0 Postad 25 Juli , 2023 Det stämmer, tack så mycket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Craycoat 130 Postad 25 Juli , 2023 1 timme sedan skrev JonKristoffer: Det stämmer, tack så mycket! Lite kuriosa är att din motor är en Suzuki som Evinrude har köpt in och satt sina dekaler på. Det kan vara bra att veta om du ska hitta reservdelar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonKristoffer 0 Postad 31 Juli , 2023 Tack så mycket! Bra att veta, har haft lite svårt att hitta info om den här modellen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser