perbrunhage 0 Postad 21 Juni , 2023 Hej Finns det någon som vet var jag får tag i eller kan läsa om instrumenten vid förarplats. Instrumentplattan har blivit väldigt solblekt och precis köpt båten. Mvh PB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 21 Juni , 2023 Hej och välkommen till MG! Nu funkar ju inte båtvärlden så som det gör i bilar så det du vill ha är en manual till motorn i din båt och då behöver vi först veta vad du har för motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 21 Juni , 2023 Jag skulle gissa att det sitter Penta i din båt och då går du in här och på raden "Product Designation" skiver du t.ex AQ271, AD41, KAD42 eller vad du nu har så kan du gratis tanka ner manualen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perbrunhage 0 Postad 21 Juni , 2023 Hej MG Motorn är en Volvo Penta AQAD41B Årsmodell 1990 200 HK Men det jag frågade om var egentligen manual till instrumentbrädan vid förarplatsen, då den är väldigt solblekt och svårt att se vad knapparna går till Har varit på Nimbus Långedrag och frågat om en ny, men det är svårt då den har många år på nacken Mvh Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 21 Juni , 2023 Jag vet inte om Nimbus hade någon instruktionsbok men @kossor har ju en 26:a så jan kanske kan hjälpa dig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 21 Juni , 2023 14 minuter sedan skrev Makro: Jag vet inte om Nimbus hade någon instruktionsbok men @kossor har ju en 26:a så jan kanske kan hjälpa dig? Jo jag har någon typ av instruktionsbok, ligger här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perbrunhage 0 Postad 21 Juni , 2023 Hej Vore ju kanon om det fanns instruktioner för instrumentpanelen. Har varit i kontakt med Nimbus, men dom har ingen ( tror dom ) eftersom båten är från 1990 Hälsningar Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser