Gå till innehåll
fredag 13 december 2024
Mackey

Surfkort till routern inför sommaren??

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!

Är det någon som hittat något prisvärt surfkort till routern inför sommaren.

Tidigare hade jag Tele 2 To go som gällde i ett år och som man fyllde på när det var slut, men nu ska man fylla på varje månad.

Jag klarar mig nog med 20 GB/månad om man får spara oanvänd surf till kommande månader.

Får man spara oanvänd surf kan man ju tänka sig ett billigt abonnemang också, som man sparar ihop surf på under vintern och sedan förbrukar på sommaren.

Bra tips önskas!

Hoppas, hoppas, hoppas!

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är ju en bra!

Ingen bindningstid

Ändra surfmängd när du vill

SIM-kort hem i brevlådan

Spara 200 GB oanvänd surf

https://www.hallon.se/bredband

149:- kronor i fyra månader blir 600:- kronor för 160 GB.

I september säger man upp abonnemanget.

image.thumb.png.3722dad2e2f13b2ae7b1eed8b0d94dd6.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hallon (Tre) fick ju inte direkt några pluspoäng av ChristerN,

men däremot fick både Telia och Tele2 beröm av både ChristerN och -PLM-.

Läs här.

Nu har jag hittat ett vanligt abonnemang på Fello som använder Telias nät.

https://www.fello.se/

Som 55+ kostar det inte så mycket och dessutom kan man pausa abonnemanget när man inte behöver det.

466:- kronor för 112 GB över sommaren 2023 är okej för oss.

Sedan blir det väl troligen 620:- kronor kommande somrar.

image.thumb.png.d2a06197bfd2d2a3988406680758be6e.png

Redigerad av Mackey
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte så att du kan ta via ditt abonnemang? Jag har det från Telenor.

Har några abonnemang, så ett surfkort vart gratis från dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kör med Halebop ,Telia, abonnemang och extra sursim till plattan. Delar då på abonnemangets surf till plattan. Kostar 59:-/mån med tre månader fritt vid tecknandet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad har du för bredbandsleverantör hemma?

Själv har jag Tele2, och dom ger bort mobilt bredbandsabonnemang utan extra kostnad om man har någon av de högre hastigheterna på bredbandet hemma.

Jag har bredband 1200/100 som jag betalr 299kr/mån för iom. att vi har gruppavtal i BRF:en, och då får jag utan extra kostnad mobilt bredband med 100GB/mån. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu skriver jag via mitt nya Fello abonnemang, funkar utmärkt, nu.

När jag fick kortet stod det att det var aktiverat, men jag fick det inte att fungera.

Prövade i flera telefoner med samma nedslående resultat.

Självklart visade det sig att det inte var aktiverat när jag kontaktade kundtjänst.

Ingen direkt bra början på en kundrelation, men förhoppningsvis blir det bra framöver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2023-05-02 vid 12:01 skrev Mackey:

Ingen direkt bra början på en kundrelation, men förhoppningsvis blir det bra framöver.

Har du hunnit testa lite mer nu? 
Täckning? Kundtjänst?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nu haft Hallon i flera år, bra att man ackumulerar surftid från de månader då routerna inte används.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Jag har nu haft Hallon i flera år, bra att man ackumulerar surftid från de månader då routerna inte används.

Jo, fast Hallon fungerar inte bra i de delar av Stockholms skärgård där jag rör mig. Med Fello kan man spara upp till 25 GB. Därför kan det vara intressant för mig att höra vad @Mackey har för erfarenheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
8 timmar sedan skrev ChristerN:

Jo, fast Hallon fungerar inte bra i de delar av Stockholms skärgård där jag rör mig. Med Fello kan man spara upp till 25 GB. Därför kan det vara intressant för mig att höra vad @Mackey har för erfarenheter.

Vi har tyvärr inte rört oss så mycket bland alla 30 000 öar ännu, så jag har inte så mycket att rapportera.

Fello har funkat bra i norra innerskärgården, typ Grinda, Finnhamn, Furusundsleden, men det gör väl alla abonnemang.

Har ägnat tiden åt att vara stand by för att bli morfar för andra gången och då är segling längre bort inte den bästa idén. 

Redigerad av Mackey
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Felo verkar funka felfritt.

Här har vi varit och alltid haft täckning med vår lilla fickrouter

Screenshot_20230728_212508.thumb.jpg.f64bad20754f8d9aa969d164bf8348b4.jpg.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snart dags att starta sommarens abonnemang på Fello.

Fello använder Telias.

Den stora fördelen är att man kan pausa abonnemanget när man inte behöver det.

Absolut värt att jämföra med för den som behöver nytt abonnemang eller för den som inte är nöjd med sin nuvarande leverantör.

Bra erbjudanden för studerande och 55+:are tycker jag.

Såg att man får halva priset i fem månader om man beställer före 25 april.

https://www.fello.se/

PS

Jag har inget med Fello att göra annat än att jag är en nöjd kund.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tidigare haft Telia kontantkort i mitt "Lintottmodem". Nu har jag tröttnat på deras "stela aktiveringstider". Så i år bestämde jag mig för att byta till fello även i båtmodemet (vi har sedan många år fello i mobilerna).

Min erfarenhet av fello i Stockholms skärgård, söderut längs Ostkusten, Göta Kanal - Vänern, på utlandsresor inom Europa o.s.v. är att täckningen med Telia basstationer är bra. Ibland har det inträffat att surf fungerat dåligt i välbesökta skärgårdsvikar. Om det beror på att felloabonnenter har lägre prioritet eller om-det-bara -är-så-det-fungerar vet jag inte.

I år kommer det att sitta en mottagare ett antal meter upp i masten. Om det ger "bättre prio i internetanslutningen" återstår att se. Jag har redan fått simkortet (mitt var aktiverat när jag startade usb-modemet). Det var trevligt att se att det fungerade direkt. När wifikopplingen till övriga it-prylar var testad så gick jag in på mitt fellokonto och stängde av abonnemanget. Så nu är det pausat tills båten är i sjön, masten pålyft och det är dags för nya äventyr i skärgården.

Fello kundtjänst är hyvens. När jag ringde o pratade med dem om "säsongsabonnemanget" så tipsade de om att jag skulle skicka en inbjudan till mig själv och beställa via den länken. Då fick jag avdrag på min egen kommande månadskostnad samtidigt som jag fick extrarabatt på mitt nya säsongsabonnemang.

Sen är fello lite roliga. I februari kom det t.ex. ett sms att de la till en extra gigabyte i surfpotten eftersom februari var lite längre i år...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...