Boasten 3 Postad 7 Januari , 2023 Tjena. jag har en äldre 80-90 tal Yamaha 2hk, 2-taktsmotor som inte startar. jag har jättefin gnista, 7,5 kilo i komp och bränsle. ( har även provat med startgas ). den startar inte, inte mista antydan till tändning... har provat att byta till nytt tändstift utan framgång. tändplattan sitter fast direkt i blocket så det går ej att justera. hjälp mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 7 Januari , 2023 Vad är det för fel på den hjälp du får i en andra tråden om samma problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 7 Januari , 2023 39 minuter sedan skrev Boasten: Tjena. jag har en äldre 80-90 tal Yamaha 2hk, 2-taktsmotor som inte startar. jag har jättefin gnista, 7,5 kilo i komp och bränsle. ( har även provat med startgas ). den startar inte, inte mista antydan till tändning... har provat att byta till nytt tändstift utan framgång. tändplattan sitter fast direkt i blocket så det går ej att justera. hjälp mig! Ny tråd ??!! Vad var det för fel på din gamla tråd i samma ämne och om samma motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boasten 3 Postad 7 Januari , 2023 1 minut sedan skrev Rascal: Ny tråd ??!! Vad var det för fel på din gamla tråd i samma ämne och om samma motor? Ingen som svarade. så ja tänkte att ge nytt liv genom ny rubrik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 8 Januari , 2023 Jag skrev tips i den gamla tråden i fredags kl. 22. Dessa har du inte ens orkat kommentera. Det finns ett fel som kan förklara att både att tändningen nu plötsligt funkar och att motorn trots detta inte startar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser