Ludden 1 Postad 1 Augusti , 2005 Hur gör man för att uppdatera en Garmin GPSMAP 185 Sounder? Behöver man en kabel att koppla mellan datorn och GPS:en? Är det programvaran som uppdateras? Jag var inne på Garmins hemsida och tittade, min modell finns inte med i listan på uppdateringar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 1 Augusti , 2005 Det finns instruktioner på Garmins hemsida hur du skall göra för att uppdatera. Du kan uppdatera antingen via ett minneskort eller direkt till GPS:e. Du måste ha antingen en kortprogrammerare eller ett interface kopplat till GPS:en. Hittar du ingen uppdatering till din plotter på hemsidan finns det förmodligen ingen uppdatering tillgänglig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 3 Augusti , 2005 Ok. Havskatt tack för dit svar Hur gör man för att uppdatera sjökortet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 5 Augusti , 2005 Du måste köpa en uppdaterad CD med sjökorten, den senaste är BlueChart Atlantic V7.0 och sedan överföra sjökorten till plottern via minneskortet (kräver kort programmerare) eller via interface direkt till plottern. Det går grymt mycket fortare att föra över sjökort via minneskortet och en kortprogrammerare (ca 2-4 min) än det gör via interfacet (ca 2-2,5 tim) Skall du köpa rekomenderar jag starkt en kortprogrammerare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chucken 0 Postad 7 Augusti , 2005 Nu finns det ver 7.5 av bluechart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_Bjorkman 4 Postad 7 Augusti , 2005 Havskatten! Vad har du för inteface till din Garmin? För att för över hela Vänern till GPS tar dej mex max 10 min. / Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 8 Augusti , 2005 Jag har både en kortprogrammerare och Garmins PC 220V adapter och hastigheten är bara 9600 på den. Jag har ett regulär område (ovanför Gävle ner till södertälje, vänern och vättern) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser