Frejor 0 Postad 5 Juni , 2022 Hej! mercury 75 optimax -05 jag har bytt impeller efter youtube tittande. när allt är återmonterat fungerar inte gasreglaget som det ska. Är det någon som kan vägleda hur man hittar fram/neutral/back till ursprungsläget. jag är väldigt tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 5 Juni , 2022 Du måste ta bort växelhuset igen. Hur man sedan gör finns beskrivet i många trådar redan, som du bör kunna hitta med sökfunktionen. Det måste inte vara en Merc som beskrivs, Yamaha har t.ex samma kontruktion. Där står säkert också hur du gör för att inte råka ut för detta nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frejor 0 Postad 5 Juni , 2022 12 minuter sedan skrev guestsson: Du måste ta bort växelhuset igen. Hur man sedan gör finns beskrivet i många trådar redan, som du bör kunna hitta med sökfunktionen. Det måste inte vara en Merc som beskrivs, Yamaha har t.ex samma kontruktion. Där står säkert också hur du gör för att inte råka ut för detta nästa gång. Tack för svaret!👍 just nu har back/fram bytt plats på gasreglaget😬 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 5 Juni , 2022 3 timmar sedan skrev Frejor: Tack för svaret!👍 just nu har back/fram bytt plats på gasreglaget😬 På de flesta reglage jag känner till kan man byta mellan fram/back genom att flytta reglagevajern inne i själva reglaget, således behöver du inte skruva isär motorns rigg… Men det kan ju vara bra om fram och back är som det är tänkt redan i motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frejor 0 Postad 5 Juni , 2022 Hej Georg! jag har inte ändrat några vajrar. jag har tryckt in den runda knappen på sidan av gas reglaget och hittat friläget så att jag kunde starta. ”man är nybörjare meckare” så tips om detta fenomen tar jag tacksamt emot //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 5 Juni , 2022 (redigerade) 1 timme sedan skrev Frejor: Hej Georg! jag har inte ändrat några vajrar. jag har tryckt in den runda knappen på sidan av gas reglaget och hittat friläget så att jag kunde starta. ”man är nybörjare meckare” så tips om detta fenomen tar jag tacksamt emot //Fredrik Jo jag menade det att du kan byta plats på växelvajern om du vill. Det brukar finnas ett alternativt läge att sätta den vajern så att man vänder på fram och back. Redigerad 5 Juni , 2022 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser