Gäst Tobbe Postad 26 Juli , 2005 Hej. Kan någom tipsa mig om hjälp för en Wallas 1800? Har inte varit i gång på några år , så jag bytte glödspiral och kuddar packningar, plockade isär pumpen och gjorde rent samt hällde ut sden gamla fotogenen och hällde på ny. Allt verkar funka som det ska, fotogenen kommer fram, glödtråden glöder, men den tänder inte !!! Någon som har tips på vad som kan vara fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olof_M 1 Postad 29 Juli , 2005 Hej! Kolla med Bil- och båtvärmedoktorn i Spånga. http://www.varmedoktorn.net/2.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Commander 0 Postad 30 Juli , 2005 Allt låter ok dvs fotogen, luft och glödtråd borde mao tända. Jag tror fortfarande att någon av faktorerna falerar. Går verkligen pumpen - du skall höra ett svagt tickande när den går. det finns också ett metallfilter innan brännaren, kontrollera så detta inte är igensatt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fredrik Postad 31 Juli , 2005 Hej! Ett vanligt problem är att batterispänningen är för låg. Prova att starta motorn och kolla batterispänningen (bör vara över 13.7V, helst mellan 14.2-14.4V). Prova att starta värmaren med motorn igång. På äldre modeller så måste man hålla inne glödknappen i upp till 5 min. Lycka till /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gunnar Postad 31 Juli , 2005 Sprutar det verkligen ut fotogen i en fin stråle från pumpen? Fotogen kan vara av variernade kvalitet, dvs ha olika flämpunkt. Statoil Blå är ett säkert tips. Köpteen gång fotogen från Bilia, fungerade ej. Biltema ok. /Gunnar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser