Gå till innehåll
fredag 13 december 2024
torsten21

Priser på båtar post-Covid

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon ser några tecken på att båtpriserna börjar röra sig neråt efter covid och lockdowns? Jag är fortfarande förstummad över att de Ryds 23 DC från 2005-2006 som kostade 250-275tkr 2017 idag bjuds ut för ibland 100tkr mer trots att båten är 5 år äldre - toppnotering just nu på Blocket är 369tkr för en DC från 2005. Min enda egna notering är att båtarna inte verkar säljas lika snabbt som förra året - även i höstas försvann en Flipper 640 DC eller Buster Magnum  för 400-500tkr på ett par dagar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kom just hem från ett möte i hamnen där det framgick att färre ansökningar om hamnplatser inkommit i år mot de senaste åren. Det bör innebära att fler väljer andra semesternöjen nu när alternativen finns, det bör återspeglas i båtpriserna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer, på blocket kan man tydligt se att utbudet är större och det går långsammare att sälja vilket borde innebära en sättning på priserna, framförallt på de äldre objekten. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2022-04-24 vid 10:33 skrev torsten21:

Jag är fortfarande förstummad över att de Ryds 23 DC från 2005-2006 som kostade 250-275tkr 2017 idag bjuds ut för ibland 100tkr mer trots att båten är 5 år äldre - toppnotering just nu på Blocket är 369tkr för en DC från 2005.

Ja det är sjuka priser på en del båtar.

Nu har ju Covid Köparna fått två bra somrar med sina båtar och nu har Bränslepriserna rusat i höjden och får vi nu en dålig och regnig sommar och räntehöjningar på det,

kommer nog många att tacka för sig och sälja av och istället boka resa till nästa sommar.

Får väl se hur det ser ut på Blocket till hösten.

Redigerad av touchwood

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...