Skeppskatten1 34 Postad 6 Juli , 2021 Osäker på vilken modell det är. Och varför finns inget expansionkärl? Mvh Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 112 Postad 6 Juli , 2021 Det är en TMD40 vad jag kan se och Expansionskärlet är vid metallocket uppe till höger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 541 Postad 6 Juli , 2021 AQD40. Expansionskärlet är inbyggt i värmeväxlaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skeppskatten1 34 Postad 6 Juli , 2021 1 timme sedan skrev 1stPeregrine: Det är en TMD40 vad jag kan se och Expansionskärlet är vid metallocket uppe till höger. Är du säker på det ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skeppskatten1 34 Postad 6 Juli , 2021 1 timme sedan skrev Rollen: AQD40. Expansionskärlet är inbyggt i värmeväxlaren. Hur fungerar det ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 6 Juli , 2021 Hej. Så vitt jag kan se är det en MD 40. Den ser ut att sakna turbo. Ingemar 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 7 Juli , 2021 TAMD40 laddluftkylare ( aftercoler) med turbo. 155 alt 165 hk enligt specifikationen när motorn var ny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 7 Juli , 2021 Det finns ingen turbo på den bilden. Avgaskröken sitter direkt på avgaslimpan och då är det en sugmotor. Det finns ingen laddlyftkylare på en MD 40 och syns ingen på bilden. Ingemar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 7 Juli , 2021 (redigerade) Ja, liknar bilder på md40 Redigerad 7 Juli , 2021 av henriknil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skeppskatten1 34 Postad 7 Juli , 2021 Tack för engagemang men blev inte mycket klokare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 7 Juli , 2021 9 minuter sedan skrev Skeppskatten1: Tack för engagemang men blev inte mycket klokare... Finns det ingen typskylt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skeppskatten1 34 Postad 7 Juli , 2021 Nej ingen skylt .om jag inte minns fel så började penta med det 1985 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 7 Juli , 2021 1 timme sedan skrev Skeppskatten1: Nej ingen skylt .om jag inte minns fel så började penta med det 1985 Min Penta -71 har en motorskylt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skeppskatten1 34 Postad 9 Juli , 2021 Okej . Undrar var den ska sitta ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser