wille_vh 0 Postad 19 April , 2021 Tja, Vill gärna sätta in en däckslucka i fören på min Triss Norlin. En liten öppningsbar, kanske rektangulär ca mått: 370*215 (som en Lewmar Portlight). Problemet är väl att dessa inte går att kliva på då de öppnas inåt? Det är så dyrt, kommer inte betala massor av tusen för att installera denna på båten. Köper gärna en begagnad. Ni ser på bild (placeras istället för ventilen i förpiken, centrerad). Har ni andra förslag på prisvärda däckluckor jag kan kika på. Eller förslag i övrigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SEASWIRL 27 Postad 19 April , 2021 En inåtgående lucka på ett båtdäck? Är det inte att tigga om framtida läckage? Finns det inte portlights som passar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wille_vh 0 Postad 20 April , 2021 Det är det jag letar efter, däcksluckor som inte är så dyra. Den ska helst vara i storleken av en portlight. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 20 April , 2021 Däcksluckor ÄR dyra, det bara är så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 497 Postad 20 April , 2021 Problemet med att eftermontera en lucka i däcket är att däcket ofta är välvt och det blir då svårt att få det stabilt och tätt, om man inte bygger upp en ram. Vet du vad du vill ha så kontakta båtskroten http://www.batskroten.se/kontakt/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser