jojosurf 4 Postad 23 Mars , 2021 Hej! Skulle vara tacksam få tips om var man kan "hyra" en plats på en segelbåt i västkusten så man kan vara med och segla där. Alltså inte hyra en hel segelbåt utan hyra endast platser. Gäller mellan några dagar till en vecka, kanske weekend under aug-sep /J 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GTI 38 Postad 23 Mars , 2021 Grefab, har ett antal kommunala hamnar i Göteborgsregionen där man kan hyra i mån av plats. Minsta tid är, så vitt jag vet (själv hyrt), en månad och kostnaden ligger på ca 3000:- eller så beroende på båtstorlek och behov av båtplats. Se: https://goteborg.se/wps/portal/enhetssida/grefab?uri=gbglnk%3A2016112281735903 alt sök på Grefab 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 288 Postad 23 Mars , 2021 Testa att gå med i Gastbanken på Facebook. 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 23 Mars , 2021 38 minuter sedan skrev GTI: Grefab, har ett antal kommunala hamnar i Göteborgsregionen där man kan hyra i mån av plats. Minsta tid är, så vitt jag vet (själv hyrt), en månad och kostnaden ligger på ca 3000:- eller så beroende på båtstorlek och behov av båtplats. Se: https://goteborg.se/wps/portal/enhetssida/grefab?uri=gbglnk%3A2016112281735903 alt sök på Grefab Det blir väldigt blött att lägga sig i GREFABs hamn utan själva segelbåten. Frågan var alltså att hyra en plats PÅ en segelbåt, inte FÖR en segelbåt. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 23 Mars , 2021 (redigerade) 42 minuter sedan skrev GTI: Grefab, har ett antal kommunala hamnar i Göteborgsregionen där man kan hyra i mån av plats. Minsta tid är, så vitt jag vet (själv hyrt), en månad och kostnaden ligger på ca 3000:- eller så beroende på båtstorlek och behov av båtplats. Se: https://goteborg.se/wps/portal/enhetssida/grefab?uri=gbglnk%3A2016112281735903 alt sök på Grefab 29 minuter sedan skrev Dava: Testa att gå med i Gastbanken på Facebook. Frågeställaren, trådstartaren @jojosurf tänkte sig nog inte en båtplats i den bemärkelsen, om jag inte massuppfittade frågan låter det som hen vill hyra in sig som besättning på en segelbåt. Men fela mig om jag har rätt. Ibland finner man annonser på Blocket om att man hyr in betalande besättningar, men det brukar mest röra sig om långfärder över oceaner och andra mer omfattande vattenområden.... Jag kan gissa att Kryssarklubben, SXK eller annan båtklubb kanske kan ge tips. Det vore ju även konstigt om det inte fanns en Facebookgrupp som förmedlar sådana önskemål...? Redigerad 23 Mars , 2021 av Georg_Ohm 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 23 Mars , 2021 Det har ju redan tipsats om den, men här:https://www.facebook.com/groups/gastbanken 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 288 Postad 23 Mars , 2021 Gastbanken på Facebook har just den funktionen. Behöver man en gast i hast kan man skriva det och vill man få en plats kan man annonsera det... Mycket långseglingar. Men jag har fiskat hjälp för kappsegling där med blandat resultat 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojosurf 4 Postad 23 Mars , 2021 9 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Frågeställaren, trådstartaren @jojosurf tänkte sig nog inte en båtplats i den bemärkelsen, om jag inte massuppfittade frågan låter det som hen vill hyra in sig som besättning på en segelbåt. Men fela mig om jag har rätt. Ibland finner man annonser på Blocket om att man hyr in betalande besättningar, men det brukar mest röra sig om långfärder över oceaner och andra mer omfattande vattenområden.... Jag kan gissa att Kryssarklubben, SXK eller annan båtklubb kanske kan ge tips. Det vore ju även konstigt om det inte fanns en Facebookgrupp som förmedlar sådana önskemål...? Helt korrekt! Jag var inte tydlig där. Menade att vara del av besättningen. Vara med och segla. Tack för tips och även ni andra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser