Gå till innehåll
fredag 13 december 2024

LeGaard

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    18
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om LeGaard

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Förstår att det är en gammal tråd. Men då ovannämda problem är samma som jag har just nu med samma sorts motor (AQ110-B18) tar jag mig friheten att låna tråden. Min manuella bränslepump verkar inte fungera. Jag har försäkrat mig om att det inte är stopp i bränsleslangarna! Så jag funderade på att byta bränslepump. FRÅGA: Kan man byta ut den gamla pumpen till en elektrisk? Och måste man ha ett relä till el-bränslepumpen? Eller kan den gå hela tiden medan tändningen är på utan att det gör någon skillnad? Jag funderade på att köpa den som finns på Biltema med artnr: 52250 samt monterings kit med artnr: 52251 Tacksam för all hjälp jag kan få.
  2. Tråkigt med dessa bror duktig kommentarer... Det kunde jo vara att någon annan hade gjort ett motor byte nyligen och kanske kännde för att berätta om det nu då tråden lyftes fram igen! Men här är det tydligen bara plats för barnsliga spydigheter?!
  3. Öhh...? Är det inte det som är meningen att det ska se ut som trä?
  4. Jag har likadan båt som du (nr. 1140) och jag har som tumregel 3-4 lager inne och 6-8 lager ute. Men som redan sagts så tänk på hur mycket slitage det blir just där det ska lackas. Har du förövrigt behövt fixa lackskador på skrovet? Iså fall vad använde du?
  5. Först vill jag då påpeka att det finns inget som kan ersätta ett äkta teakdäck i lyster. Med det sagt så finns det andra möjligheter som är likvärdiga. fex. hittade jag denna video från Flexiteek ganska snyggt faktiskt. Senast ändrad av LeGaard | 05 maj 2012 | 15:54 Senast ändrad av LeGaard | 05 maj 2012 | 15:55
  6. Oj då! Känner verkligen med dig! Boven här är med stror säckerhet ankeret. Men det är bara och sätta igång med renovering tyvär, eller hör med en lokal båtbyggare.
  7. Någon som hittat länken? Senast ändrad av LeGaard | 03 maj 2012 | 20:40
  8. Amiga: Hittade denna på Youtube Det är exakt likadan motor med samma förgasare som jag har. Helt ok ljud tycker jag. svwerker: Tur den inte heter Hellstöm (Håkan) ville bli svårt o få den att låta fint Senast ändrad av LeGaard | 28 april 2012 | 18:37
  9. Då kanske du/ni kunde komma med ett lämpligt inläg då?
  10. 6000,- för en Weber 32/36 dgv med insug och luftfilter... O_o Kommer inte på tal. Hittade av en slump en hel del reservdelar till min VP AQ-110 på www.drevdelar.se Så det blir till en renovering av Strömbergarna i stället.
  11. Nu handlade denna tråd inte om hur man byter membran. Utom villken av förgasarna Weber 32/36 DGV eller Strömberg CD 150 som är att föredra på en VP-AQ 110 och varför. Men tack i alla fall.
  12. Jag försöker nog att laga mina två Strömbergare CD 150 lite billigare är det jo också. En ny Weber 32/36 DGV med insug, luftfilter och allt koster 5000-6000,- Och gamla begagnade delar avråder många för att använda. Hittade packnigs sats till mina Strömbergare på http://www.drevdelar.se/product.do?productId=76109 Och de var lite billigare än misab faktiskt
  13. Lite gammal tråd men ville vara kul och höra hur det gick med bytet? Senast ändrad av LeGaard | 18 april 2012 | 23:44
  14. Jag har en gammal hederlig AQ110 på ett 100 drev. På motorn sitter förnärvarande dubbla Strömbergförgasare som funkar dåligt.. Troligen membranen som ska bytas. Jag har hört att man med fördel kan byta dessa till en Weber 32/36 DGV och så klart med ett passande insug för webern. Min fråga är nu vad ni anser om den ene eller andra lösning med Strömbergerna kontra Weber? Ska jag byta till en Weber? Tacksam för svar :-) Dalkaren
×
×
  • Skapa nytt...