Gå till innehåll
onsdag 11 december 2024

jopoli

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jopoli

  • Placering
    Kadett
  1. Hej!! Misstänkte nog att den i mitt tycke höga förbrukningen inte kunde bero på sprickan i bränsleröret så det var bra att få det bekräftat. Har idag satt på slanklämmorna så nu e det väll med uppställd chock bara att tanka och se glad ut och hoppas att vi alla får en härlig sommar! Tack än en gång (smuggler28)! Tony Senast ändrad av jopoli | 26 juli 2009 | 20:34
  2. Hej igen! Ja du har rätt det var så härligt att hitta det felet! Mer att hålla koll på ja! Satte faktiskt inte dubbla slangklämmor men kompletterar med det direkt i morgon. Vad tror du om chocken skall jag ha den kvar? Har ju kört med den bortkopplad. Tycker för övrigt att jag inte har gjort annat än att tanka båten denna sommar, kanske en korkad fråga som jag själv inte förstår hur det skulle gå till men (skulle det tidigare läckaget kunna påverka förbrukningen på något negativt sätt?). TACK än en gång!! Tony
  3. Hej igen! Åkte som sagt till båten och gjorde som Smuggler 28 sa, jag kopplade på en manuell bensin blåsa och pumpade fram bensin till motorn. När jag pumpade så fick jag se att det var ett hål på röret som går från bränslefiltret ner till pumpen. Ersatte röret med två slangnipplar och en bit bränsleslang och nu fungerar allt som det skall. Motorn startar nu utan problem vilket gör mig oerhört glad och tacksam för de svar och hjälp jag har fått av er Smuggler 28 och Thomas Lancer. Värt att nämna är att det inte läckte eller luktade bensin någonstans trots att brottet på röret var ganska stort! Tack så mycket!! Mvh Tony Senast ändrad av jopoli | 24 juli 2009 | 16:31
  4. Tack!! Skall åka ner till båten om en stund öch prova så får vi se om det fungerar, jag hör av mig!
  5. Hej på er! Som ni förstår av rubriken så vill inte alltid motorn starta som den skall. Motorn är från 1996 och det jag har gjort med den i år är att byta tändstift (Bosch) ,har även bytat bränslefilter inkl det vattenavskiljande filtret. Har för övrigt även bytat motorolja. När jag skall starta motorn så brukar jag pumpa med gashandtagen ett par tre ggr samt ställa reglaget på ca 15oo varv och starta. Skulle gärna skriva att detta brukar fungera bra men det är tyvärr bara ibland som den startar riktigt fint. Värt att nämna är att jag spärrat upp choken. När sedan maskinen startat går den hur fint som helst samt att jag kan starta den hur lätt som helst. Skall man starta ca en timma efter att man kört får man börja om från början och hoppas att den startar efter 10-15 sekunders gnagande på startmotorn. Nu idag skulle jag starta båten efter att den stått stop i ett par dagar och nu vill den inte starta alls, den tände inte ens. Tycker att det känns som att förgasaren rinner tom på soppa??? Vore mycket tacksam om det fanns någon klurig person som kan ge mig en förklaring och en lösning på detta irriterande problem. Mvh Tony Senast ändrad av jopoli | 23 juli 2009 | 22:04
×
×
  • Skapa nytt...