Gå till innehåll
torsdag 27 februari 2025

Gimli

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Gimli

  • Placering
    Landkrabba
  1. OPS ! Rättelse av tidigare inlägg. Vid en promillehalt understigande 1.0 så krävs det brister i framförande/säkerhet för att kunna fällas för sjöfylleri.
  2. Det skrivs en hel del kritik om KBV övervägande negativ i detta forum men även i båttidningar och klubbtidningar. Jag uppskattar KBV,s arbete och ser inte Humle & Dumle (förf. anm.) som representativa för hela KBV. Det är nog inte lätt att ha Tv ombord som bevakar allt man gör. Jag efterlyser dock lite seriositet hos myndighetspersonerna i deras myndighetsutövande. Om inte cheferna på KBV styr upp sin personal så har dom nog snart några JO-fall på sitt bord. Vidare så skulle det vara intressant att få veta vad deras ingripande leder till i form av fällande domar. I en del av det som visats på Tv vad det gäller rapporterande av hastighet så skulle det enligt mitt förmenande inte hålla i en domstolsprövning med en skicklig försvarare. D V S uppskattningsmetoden utan lasermätning. När det gäller sjöfylleri är gränsen om jag inte minns fel 1.0 promille fortfarande och att det då krävs vårdslöst framförande eller andra allvarliga brister i framförande/säkerhet för att bli dömd för sjöfylleri. Har man gått på grund eller kör utan lanternor i mörker så är man ju rätt självmarkerande. Ps uppskattar trots allt programmet.
×
×
  • Skapa nytt...