Gå till innehåll
onsdag 11 december 2024

Ronnienr10

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    306
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    2

Ronnienr10 senast vann den dag 25 Mars 2023

Ronnienr10 hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

107 Expert

Om Ronnienr10

  • Placering
    Kommendör

Senaste Profilbesöken

2 058 profilvisningar
  1. Expansionskärl behöver ju anslutas på kylsystemets högsta punkt,annars risk för luftbubblor i systemet.Ronnie
  2. Varför inte lite nytänk, Biltema har packningsmaterial varför inte skära till en packning.Du har ju luckan som mall borde vara lätt att göra.Ronnie
  3. Indikatorn som du säger borde väl vara kopplad som jordpunkt efter ett relä som försörjer glödstiften.Inte säker men det verkar mest logiskt. Ronnie
  4. Förstår att det blir problem,jag får in mycket vatten genom liket till storseglet.Ett förslag kapa en typ 5 liters dunk,som passar över masten.Använd den sedan som form för att plasta en hätta som passar över masten.Jag har tillverkat förvaringsfack till mc på sådant sätt.Fördelen är att plasten inte fastnar i insidan när du använder en dunk för olja eller spolarvätska.Dunken är lätt att kapa och skära till.Lycka till Ronnie
  5. Har själv en lombardini som i grunden är en iveco,har pratat med flera hobby fiskare .Dom ger ivecon en 10 i påliteghet penta får ungefär en 8.ang reservdelar utanför Sverige är det lättare att hitta reservdelar till en iveco,än Penta.Tror inte du behöver några,mycket pålitilaga motorer.Ronnie
  6. Nej gängtätning och gänglåsning är inte samma sak,Gänglåsning är som du skriver samma som skruvlåsning.Du har fått flera förslag använd det som du tycker passar dig,Själv har jag gängtätning på alla genomföringar,inköpt på Hydroscand.Är du osäker prata med dem så hjälper dom till så du får rätt medel.Ronnie
  7. Jag funderar om det är motorfel. har du känt på propelleraxeln när det börjar gå tungt.Verkar som det är något som kärvar när det blir varmt,backslag/ axellager. Vet inte men det skulle jag titta på först,innan jag misstänker en motor med så lite gångtimmar.Lycka till Ronnie
  8. Du kan väl inte lägga eventuellt ansvar på forummedlemmar som försöker hjälpa dig.Eventuella beslut är dina ingen annans.Ronnie
  9. Hej Rolf om jag har förstått det rätt driver du ett företag med försäljning av båtar.Rätta mig gärna om jag har fel.Ronnie
  10. Det enda rätta är ju att plocka ner motorn och se vad som behöver bytas.Alla svar du får här är ju gissningar och inte värda något i ditt fall.Plocka ner själv eller lämna in och få en offert av ett företag,tag beslut sedan.Obs finns även begagnade motorer när du vet status på din egen.Hoppas det löser sig.Ronnie
  11. Det enklaste måste vara att ta bort avluftningsventilen i locket och borra hål och montera en nippel och slanganslutning,i locket.Ronnnie
  12. Glöm fläkt om den inte är gnistfri.varför inte montera en nippel på tanken som kopplas med en slang till en yttre ventilations anslutning,har det funnits en fast tank,har du förmodligen redan en sådan nippel monterad.Ronnie
  13. Gör en kontroll på slangarna,den blå ser ut att ha en torrspricka.Kolla båda och byt om det är sprickor när du böjer slangarna.Ronnie
  14. Vi pratar om en båt som har ett värde mellan 2000-7000.Tror TS tjänar på att ha utombordare tycker Peter_K förklarade väldigt bra vad som var det bästa alternativet.Ronnie.
×
×
  • Skapa nytt...