Gå till innehåll
fredag 29 november 2024

jesperastrom

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    40
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jesperastrom

  • Placering
    Fänrik
  1. Hittade svaret själv. 404 liter är det som gäller. Det står stämplat på tanken vilket jag upptäckte när jag rengjorde den nyligen.
  2. Hej! Planerar att tömma och rengöra min bensintank nu i vinter. Söker tips och råd gällande hur man enklast tömmer tanken och rengör den på ett säkert sätt. Hur får man ut all benisn bäst och hur får man bort alla farliga ångor. Tanken är på ca. 400 liter och är åtkomliig från ovansidan. /Jesper
  3. Tack, jag satsar på 400 literr tillsvidare. Mäta tanken får bli vintergöra, svårt att komma åt alla mått. Jag har monterat flödesmätare som även visar tankvolym och kvarvarande bränsle. För att få rätt värden på displayen ville jag ha så exakt uppgift som möjligt. Därav min fråga.
  4. Hej! Jag är ägare till en Polar 820 Express från 1989. Min fråga är hur stor volym bränlsetanken har. Jag har uppgifter på både 369 0ch 400 liter. Någon som vet med säkerhet?
  5. Jag har upptäckt att slangen till det ena trimplanet är sprucken och läcker olja. Hålet finns strax innan anslutningen till hydraulkolven, dvs. på utsidan av akterspegeln. Måste jag dra helt ny slang, eller har någon ett bra tips på hur man kan laga utan att behöva dra om genomföringen? Var köper man bra hudraulsslang? /Jesper
  6. Jag ringde förra ägaren idag och han sa att det skulle vara diesel. Han hade dock inte använt värmaren särskillt mycket och tydligen aldrig fyllt på. Själv körde jag värmaren under vintern på land utan problem.Tyvärr glömde kolla modellbeteckningen idag när jag var nere i båten. Jag får kolla i morgon.
  7. Tack för intressanta svar. Det verkar med andra ord gå att köra med vilket som. Anledningen till att jag började kolla var att värmaren en fuktig kväll i somras började ryka tjock vit rök. Trodde då att det var gammal dieslel i dunken som kanse tagit upp vatten. Blev något förvånad när jag sedan kollade och hittade något som påminde om vit fotogen. Kan det vara så kallad parafinering av fotogent som gett rökutvecklingen?
  8. Hej! I min båt (en Polar 820 Express) sitter en liknande motor från Hansen Racing. Motorn är en 5,7L V8, dock inte med insprutning utan med en Edelbrockförgasare. Motorn är insatt av förra ägaren 2005 och fungerar utmärkt. Går mycket tyst och förhållandevis snålt. Jag ställde samma fråga som dig här på forumet innan köpet. Sök på Hansen Racing. /Jesper
  9. Hej! Jag har en dieslevärmare av märket Volvo Flygmotor i min nyligen köpta båt. I manualen står att bränslet skall vara diesel, men i tanken till den verkar det vara något annat bränlse som påminner om lysfotogen. Är värmaren gjord för att köra även med detta? Någon som vet.
  10. Hej! Jag har en dieslevärmare av märket Volvo Flygmotor i min nyligen köpta båt. I manualen står att bränslet skall vara diesel, men i tanken till den verkar det vara något annat bränlse som påminner om lysfotogen. Är värmaren gjord för att köra även med detta? Någon som vet.
  11. Hej! Tänkte också byta givare på min V8. Någon som vet om givaren går att byta utan att tappa ur oljan? /Jesper
  12. Stort tack för skissen. Impellern på plats och allt ok. /Jesper
  13. Hej! Jag skall byta impeller på min Volvo Penta V8. För vilken rotationsriktning skall jag trycka in impellern? Jag har tagit bort den gamla men missade att kolla hur den var vriden. /Jesper
  14. Tack alla även här. Bara goda ord om motorpaketet (och även båten som är en Polar 820 Express). /Jesper
×
×
  • Skapa nytt...