Ekologi, segling och skandinaviska influenser präglar Helly Hansens sommarkollektion 09.
Helly Hansen har i mer än 130 år tillverkat kläder och produkter som tänjer på gränserna. Ekologi, segling och skandinaviska influenser står i fokus denna sommar. Stilrena plagg som lever upp till höga krav både när det gäller miljöpåverkan och design, samtidigt som de håller samma höga kvalitet som Helly Hansen gjort sig känt för.
Helly Hansen tolkar sommaren 2009 med stilrena plagg i skandinavisk anda och fler plagg anpassade för livet på vattnet. Grunden ligger som vanligt i funktion för alla tillfällen. Begränsningarna ska sättas av användarens fantasi inte av utrustningen. Plaggen är en del av aktiviteten och ska förhöja prestationen och upplevelsen.
Vi ser att miljömedvetenheten hos konsumenter ökar och det är viktigt för oss att vara en del i detta. Därför är det en central del i vår utveckling med bland annat projektet Ekolab, förklarar Caroline Haugsten, Marketing Manager på Helly Hansen. Vi har även breddat kollektionen för segling då vi ser en tydlig efterfrågan på snygga och funktionella seglingsplagg för alla nivåer av utövare, fortsätter Caroline.
Nytt för sommaren 2009
Softshell: Fler plagg i materialet softshell som både andas, står emot olika väderförhållanden och passar de flesta olika aktiviteter. Utmärkande bland dessa produkter är Barrier Softshell i herrkollektionen och Converter Softshell i damkollektionen.
Ekolab: Kollektionen Ekolab, utökas med bland annat jackan Converter Ekolab Jacket i herrstorlekar samt tröjan Ekolab Hoodie i både dam och herrstorlekar. Samtliga bomullsplagg i barnkollektionen är tillverkade i 100 procent organisk bomull från och med sommaren 09. Ekolab, som lanserades inför denna vinter, är mer än en kollektion, det är ett projekt som ska hjälpa Helly Hansen att bli mer miljövänliga i alla led.
Watersport: Helly Hansen breddar sin kollektion Watersport för att stärka fokuseringen på segling med bland annat jackorna Ocean Smock för män och W Offshore Jacket för dam. Denna satsning går hand i hand med sponsorskapet av Ericsson Racing Team som är högaktuellt då startskottet för dem i tävlingen Volvo Ocean Race nyligen gått.
Färg och inspiration: Inspirationskälla är den skandinaviska livsstilen med naturen runt hörnet. Den medvetna skandinaven efterfrågar plagg som både erbjuder funktion för extrema aktiviteter och design för urbana miljöer. Helly Hansens nyckelfärger rött, vitt och blått ligger som grund i hela kollektionen men ackompanjeras av klara accentfärger.
För mer information
Jenny Björkman
Tel: 08-402 89 08
Rekommendera Kommentarer
Det finns inga kommentarer att visa
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Skapa ett konto
Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!
Registrera ett nytt kontoLogga in
Medlem på maringuiden.se? Logga in här.
Logga in nu