till Truls Nilsson, som den 27 juli vann "Poker Run", en tävling för extrema muskelbåtar.
Grattis till segern. Var det väntat?
Tack! Nej, absolut inte efter som det är slumpen som avgör.
Vad går Poker Run ut på?
Man kör en förutbestämd bana och får ett spelkort vid fem olika delstopp. Korten är förseglade i kuvert och öppnas efter målgång så man vet inte om man ligger bra eller dåligt till under resans gång. När man sedan har gått i mål spelar man ut korten och de som lyckas bäst får gå vidare och göra upp om den slutgiltiga segern i dart.
Hur gick banan?
Start vid Strandvägen i Stockholm. Sedan var det delstopp i Lännerstasundet, Smådalarö, Stavsnäs, Sollenkroka, Möja ström och målgång i Sandhamn.
Vad har du för båt?
En av de mindre i startfältet, en Formula 252 Bowrider med en stor V8:a i.
Hur fort går den?
Ungefär 55 knop.
Kör man ensam?
Nej, jag hade två kompisar med mig. Dels Niclas Eisner som navigerade och så var Jonas Eriksson också med ombord. Han fungerade som andrestyrman och körde i trånga passager och där det var fartbegränsat så att jag fick vila lite.
Är snabba båtar allt för dig eller skulle du kunna tänka dig ett båtliv i en snipa?
Nej, snipor är inget för mig. Däremot seglar jag gärna och har så gjort i många år.
Vad bestod priset av?
En stor pokal och en liten prissumma.
Har du din absoluta drömbåt eller sneglar du på något annat?
Jag sneglar på större båtar och skulle lätt kunna tänka mig en Formula Fast Tech.
Vad är bäst med Poker Run?
Kamratskapet. Att likasinnade får köra båt och ha roligt ihop. Och så är jag glad att min navigatör Niclas också visade sig vara duktig på dart.
Rekommendera Kommentarer
Det finns inga kommentarer att visa
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Skapa ett konto
Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!
Registrera ett nytt kontoLogga in
Medlem på maringuiden.se? Logga in här.
Logga in nu