Crabmeat 62 Postad 17 Augusti , 2017 Hej, min motor varnar med symbolen "water seperator". Det gör den även ifall jag tömmer koppen. Finns det fler mätare än den i koppen? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 77 Postad 17 Augusti , 2017 (redigerade) Det är inte bara flötet som fastnat? Konstruktionen är mycket enkel, det är bara en induktiv brytare, flöte uppe = kontakt = vatten i soppan. Flöte nere = avbrott. Det har varit lite bry med detta genom åren och det har kommit uppdateringar.. Och MYCKET VIKTIGT!! Om det finns minsta misstanke att detta från början var ett skarpt larm bör du absolut oxå dränera ångseparatorn för att få bort eventuellt vatten där. Vatten i ångseparatorn leder till skador på högtrycksbränslesystemet, jobbigt o dyrt.. Redigerad 17 Augusti , 2017 av jarb 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 17 Augusti , 2017 40 minuter sedan, jarb säger: Det är inte bara flötet som fastnat? Konstruktionen är mycket enkel, det är bara en induktiv brytare, flöte uppe = kontakt = vatten i soppan. Flöte nere = avbrott. Det har varit lite bry med detta genom åren och det har kommit uppdateringar.. Och MYCKET VIKTIGT!! Om det finns minsta misstanke att detta från början var ett skarpt larm bör du absolut oxå dränera ångseparatorn för att få bort eventuellt vatten där. Vatten i ångseparatorn leder till skador på högtrycksbränslesystemet, jobbigt o dyrt.. Nej, flötet åker upp och ner tycker jag mig se. Men kollar över en extra gång och gör dräneringen som säkerhetsåtgärd. Grejen är att jag har glömt var själva dräneringsskruven sitter. För det är väl bara det som skall göras va? Att skruva upp skruven och tömma ut bränslet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 77 Postad 17 Augusti , 2017 Då kan du mäta o se om den är ok, flöte uppe är som sagt kontakt, 0 ohm, och flöte nere ska va avbrott, oändliga ohm. Nu låter det som du har kontakt hela tiden. För o utesluta andra fel så kan du ju prova o köra med kontakten av, då ska du inte ha larm. Dränventilen till ångseparatorn sitter i botten på ångseparatorn och minns jag inte helt fel får man in mellan två insugningsrör, brukar va en slangstump o pilla ut oxå. För o bryta vacuumet så trycker man in "bildäcksventilen" på toppen av ångseparatorn. Jag tycker det är bra att dränera i en torr och rengjord 0,5l PET-flaska så är det väldigt lätt o inspektera innehållet. Har du vatten där så har du ju även troligtvis vatten i tanken.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 17 Augusti , 2017 Mycket bra, tack så mycket, återkommer med resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 18 Augusti , 2017 Så, kabeln till koppen var skadad, så den kortslöts. Bara att köpa ny kopp.... Tack för hjälpen! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser