Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Toxicated

Fiske i Öresund Landskrona Ven

Rekommendera Poster

Man kanske inte avslöjar sina favoritställe men jag testar.............

 

Någon som fiskar i öresund, Landskrona - Ven och kan tipsa om lite ställen för torsk? 

Sill och makrill fick jag över Staffans Bank , torsk har jag inte hittat nått bra ställe för än.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Följ alla båtar som ligger i klump och fiskar.....så här års är det combat fishing därute. Helt galet emellanåt. 

 

Torsken rör sig beroende på strömmar osv. Leta på kanterna mellan 15 - 35 meter mellan staffans bank och landskrona. Här hade jag bra fiske på 30 meter för en vecka sedan. Denna kant kan följas hela vägen ner till barsebäck om då önskas. Eller norrut. Ekolod är nyckel till att hitta torsken effektivt. 

 

Annars nord nordost om ven upp mot råå/helsingborg på kanterna och flak på 20 - 35 meter. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-07-17 på 13:36, ziggemannen säger:

Följ alla båtar som ligger i klump och fiskar.....så här års är det combat fishing därute. Helt galet emellanåt. 

 

Torsken rör sig beroende på strömmar osv. Leta på kanterna mellan 15 - 35 meter mellan staffans bank och landskrona. Här hade jag bra fiske på 30 meter för en vecka sedan. Denna kant kan följas hela vägen ner till barsebäck om då önskas. Eller norrut. Ekolod är nyckel till att hitta torsken effektivt. 

 

Annars nord nordost om ven upp mot råå/helsingborg på kanterna och flak på 20 - 35 meter. 

 

Tack för tips

 

Var ute några timmar idag. Började söder om valgrundet,  drev rätt bra nordöstlig riktning. Fick en makrill på 300g men ingen torsk 

 

flytta mig sen till Staffans bank , la mig där den börjar på landskronasidan , drev rätt bra idag så jag höll inte på så länge.

 

jag provade allt mellan 8-40m idag men ingen torsk idag, :-( 

 

jag har ekolod men är nog inte så bra på att tyda det, kör man runt till man ser bulor på bottenlinjen? 

 

Hur är det med tider på dygnet, morgon middag kväll eller det kvittar?

jag kör med 300g pilk och makrillhäckla.

 

det blir nytt försök på måndag :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök på google efter team lilla my. Där finns massvis med tips hur man hittar torsk med hjälp av ekolodet. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan, ziggemannen säger:

Sök på google efter team lilla my. Där finns massvis med tips hur man hittar torsk med hjälp av ekolodet. 

 

Tack det skall jag göra :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...