Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Rekommendera Poster

Kulingvarning i Bohuslän. Ligger tryggt i hamnen på Källö knippla. Fast ligga i soffan i sittbrunnen under kapellet o värmaren håller behaglig värme och surfa runt på maringuiden e faktiskt riktigt skön avkoppling. Ha nu en skön semester alla forumvänner! :)

/Kjellman 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gick vakt i hemmahamnen, var ensam, med hunden.

Märkligt, det var sju båtplatser vars innehavare skulle ha vakttjänst, fyra av dessa båtplatser var tomma.

Det räcker med att lysa på reg.nummerplåtarna på "mystiska" fordon för att de skall försvinna, kanske har dom orena mjölpåsar.

Skitvädet kom fram på morgontimmarna. Höll ut till söndag middag, då åkte vi hem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
3 timmar sedan, Georg_Ohm säger:

Jag gick vakt i hemmahamnen, var ensam, med hunden.

 

Det räcker med att lysa på reg.nummerplåtarna på "mystiska" fordon för att de skall försvinna, kanske har dom orena mjölpåsar.

 

Haha, eller så reflekterar nummerplåtarna tillräckligt med ljus så att de med orena mjölpåsar fått  syn på hundens glänsande vassa tänder?
(Ser i din avartar ut som din "schäfer-vovve" just ätit upp sin senaste tjuv med hull o hår,  rent av slickar sig om läpparna - efter nån ny tjuv till efterrätt? :-)

Nå, tråkig utveckling, båtrelaterade stölder tycks faktiskt ha ökat kraftigt just i år jämfört med föregående år, åtminstone här på västkusten!?
Schäferhundar, bevakning, fler bevakningskameror, larmsystem i all ära men...
är det inte litet 1940-tals "gestapo" över allt detta?
Tänker att vi nu lever i 2010-talet med internets alla möjligheter? Och därför inte nödvändigtvis längre måste göra om sådana "fädrens vålds-misstag" i varje ny generation? Kanske kan ni unga av idag tänka helt nytt - helt utanför boxen?? Bara en fundering och stilla förhoppning.  

 

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv ligger jag i Skagen, Nog blåser det ifrån rätt håll men dock dubbelt så många meter per sekund som jag önskar...

 

Fast å andra sidan så kommer jag ju inte heller ut just nu, två båtar förtöjda utanpå mig. Så jag kan nog lugnt gå iland och avnjuta ett par ristede pölser...

 

( rörande kommentaren ovan min så anser jag den nästan vara lite plump.. att man ensam går vakt med hunden som sällskap är väl mest enligt mig hedervärt. Visst är det tråkigt att ronderande vakt behövs men all heder åt dem som ställer opp...)

 

Fair Winds Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv ligger vi kvar i knippla. Vi har suttit i lä i solen idag och njutit. Just nu kommer det in en havsfidra och det ser ut som de har haft en tuff segling. Nu fikar vi och njuter av utsikten o väntar på att ovan nämnda BRYGGSEGLARE ska uppdatera sin blogg så vi får reda på hur det gått med motorreparationen!!?? :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...