Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024

Rekommendera Poster

Hej  ! Har en äldre Ryds Camping, tror det är en 71a, och jag behöver nu byta motor. Det sitter idag en med lång rigg, men vet någon om det fungerar med en motor med kort rigg ? Jag vet att man kan mäta avståndet vid akterspegeln, men jag är just nu 60 mil från båten. Hoppas därför att det finns någon Ryds Camping expert här :) !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Tack för svaret och broschyren. Dock är väl detta med det nya skrovet som kom runt 75 ? Eftersom min motor med lång rigg har havererat och jag kan ordna en annan motor, fast den har kort rigg undrar jag om det överhuvudtaget är möjligt på en Ryds camping från 71 ? Eller om den blir för kort och det blir dålig kylning ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Slå iden med kort rigg ur ditt huvud. Det finns en anledning till olika rigglängder, och du skapar bara en situation med propellerkavitation förutom dålig kylning.

 

Genvägar blir senvägar. Leta efter motor med RÄTT rigg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen. Ja, jag antar att det är stor risk att man skapar nya problem med att få dit en motor med kort rigg. Tyvärr, eftersom det verkar svårt att hitta en begagnad motor till hyfsat pris. 

Tack för era svar !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...