Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
alltiallou

Slipa/måla båt!

Rekommendera Poster

Tjena, ska måla ett renoveringsobjekt jag fick tag i! har 2 hål jag kommer plasta igen med epoxi/väv för å tjäna lite tid! vill helst ha båten om 4 veckor då jag ska ta en liten tur då. 

Det jag behöver veta är hur mkt jag ska slipa? och hur vet jag när jag är  vid gelcoaten? kan ju va så att det är orginal kvar. vet inte förrän jag hämtat båten imorgon!

sen efter slipning så är det väl spackling av ojämnheter som gäller? då undrar jag vad för spackel jag ska använda.

Efter det är det väl målning! då till stora frågan. vad för färg ska jag använda? googlat som satan men alla har olika uppfattningar så gör denna tråd för att sammanfatta det hela och komma fram till bäst metod som passar inom tidsramen.

Vad ska jag tvätta av båten med innan jag målar?

 

Bifogar en bild på båten! antar att det vita är nån slags färg alternativt gelcoat och det röda är bottenfärg! hur vet jag om det är gelcoat? är helt grön på detta. kanske ska tillägga att jag kmr ha båten på trailer året om så bottenfärg behövs inte antar jag.

 

Tack på förhand! ni får ursäkta om det blev rörigt men det blir lätt så när jag gör trådar.

Mvh, Rasmus

Crescent säkerhetsbåt.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...