Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Ivan65

Dags att dissa somaren igen

Rekommendera Poster

Då var det dags att snacka lite skit om den urusla sommaren igen, hur många går i tankarna om att göra sig av med båten förgott? Riktigt trist har det varit sista tiden här på västkusten iaf, blåst, blåst och åter blåst En del regn oxå!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kass båtväder,inte fåtti min lilla styrpulpetbåt,men gör ju inget när man inte kan åka ut,varit lite tjall med hälsan åxo,så i vanliga fall hade den varit i spat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara juni än... för egen del är jag rätt nöjd med sommaren hittills. Enda minus; inte badvarmt i vattnet än. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tar bilen ner till alperna och Italien nu ett par veckor så hinner vädret bli bättre. Brukar fungera bra så, och så hinner vattnet bli varmare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Postad (redigerade)

Varför förvånad? Så här är det alltid runt midsommar. Det är en cykel som kommer tillbaka varje sommar vid den här tiden. 

Vanligt är också att vecka 22  vid Kristihimelsfärd har en värmebölja. Jag har ett par säsonger tagit semester där i tio dagar eftersom det finns en klämdagen också. Perfekt tid att sticka ut till populära hamnar eftersom det då är väldigt glest med båtar. I år blev det Bornholm och Christiansø. Sedan väntar jag till augusti för då kommer det bättre sommarvädret tillbaka och de flesta har haft sin ledighet och börjat jobba igen. Denna augusti blir det Gotland och Gotska Sandön. 

 

Sen heter det inte blåst utan vind och det är det vi seglare lever för. Jag seglade från Helsingborg till Malmö igår, 30 nm, på under 5 timmar i 8-10m/s. Mer i byarna. Skitkul. 

Redigerad av Gäst

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för rättelsen, go "sommar" på dig:-))

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

11 grader när vi lämnade stugan i Södermanland i går f.m, regnet öste ner... hörde av vänner att vädret inte var det bästa i skärgården (sthlm)... till kommande helg är ett stort "L" på SMHI kartan på ostkusten...

Redigerad av Alicia1
tillägg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...