Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Så här gjorde jag!

Det fanns inget fall, inga öglor, intenting förberett för att fästa en vimpel i radarmasten.

Jag lovade ju at jag skulle visa hur ohemult icke sjömansmässigt jag fixade detta.

Buntband är ju iallafall snyggare än vävtejp!

 

Sedan kan nj ju få gissa var bilden är exponerad också..! Eller mer korrekt ett frågetecken (?).

image.jpeg

image.jpeg

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Buntband är väl elegant och nästans sjömansmässigt i dessa dagar.

När jag tog fram min svenska flagga som satt fäst med befintliga snören på en flaggstång av trä, för några år sen, var snöret så dåligt att det föll i bitar.

För att få flaggan att sitta fast på stången tog jag det jag hade till hands - en häftapparat.

 

Fäste flaggan mot trästången med dubbla rader med häftklammor - av bonnjärn. Kanske inte så sjömansmässigt

Det fungerade i flera år, även om klammorna rostade. Såg ju lite taskigt ut på nära håll.

När jag inför förra julen fick frågan om vad jag ville ha i julklapp kom jag att tänka på min halvtaskiga flagga, så nu kan jag stoltsera med en alldeles ny svensk flagga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom är väl UV beständiga?

 

Märkte att mina buntband som håller mina bryggfender har släppt...

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Generellt är vita inte UV-beständiga, medan svarta normalt är det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var så längesedan jag köpte dessa vita buntband så jag har glömt om de var UV-beständiga eller ej. Spelar dock ingen roll, då jag klipper av dem på hösten inför upptagningen, då det ändå skall mastas av. Lastbil plus båt får annars inte plats på höjden i Götatunneln... Det fria rummet kränks alltså på höjden.

..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...