Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Azguz

Sommar 2017

Rekommendera Poster

Tjena!

Nu den 22:a juni åker jag från Gävle och så blir det väl ett stopp i Öregrund över midsommar. Sen tänkte jag skafta ner till Norrköping och gå på Bråvalla. Sen är jag väl ute och seglar(vart vet jag inte riktigt. Sthlm skärgård, Öland, Gotland, Åland?!? ) fram till 22-23 juli. I alla fall så blev det snålt på vänner som kunde/ville följa med i år. 

Så jag tänkte helt enkelt fråga här. Ända är väl att man ska uppskatta "samma saker att göra". Jag är 32 bast. Beskrev ovan lite av vad jag kanske kan göra. Kanske blir ett stopp i Sandhamn? Lugnt på Utö?, Våga sig in till Grönan för en konsert? Vill vi korsa havet för gotland, öland eller åland? Vem vet. 

Krav från min sidan:  Go och glad, respekt för båten(ägodelen). Enda ekonomiska är lite för din egna mat och egna utgifter typ. Allt med båten är mitt ansvar.  Skicka PM. 

Alternativt om några ska göra något liknande att man slår följe :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sandhamn är snobbigt i högsäsong. Jag undviker det. Kan vara trevligt på lågsäsong.

På Utö brukar det vara bra drag på värdshusets Bakficka på kvällarna efter tio, blandad publik, men på dagarna är det lugnt och trevligt på ön. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är från Norrland(inte alls) så har man ju sina förutfattade meningar om 08:or och sandhamn. Men jag var i sandhamn förra året i slutet av juli och jag tyckte det va rätt gemytligt med liveband på terrassen till seglarhotellet mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm... jag har undvikit Sandhamn i över tio år; kanske dags att ge det en chans..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 minuter sedan, Peter_K säger:

Hmmm... jag har undvikit Sandhamn i över tio år; kanske dags att ge det en chans..?

 

Sandö är en underbar ö. Att avnjutas i början av september.

Ännu finare var den kanske för en månad sen.

På Utö en lördagskväll under högsäsong lärde jag mig hur man får en bryggplats i en överfull hamn.
Har provat metoden ett par gånger. Det har alltid gått att få in en båt till. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...